تلاش پاکستان برای آغاز یک عملیات سراسری ضد تروریسم

وزیر دفاع پاکستان با استناد به افزایش حملات تروریستی در این کشور خواستار آغاز عملیات ضد تروریستی سراسری در پاکستان شد.

«خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان طی سخنانی در پارلمان این کشور اعلام کرد حمله تروریستی در مسجد پیشاور پاکستان، نیاز مبرم به اتحاد تمامی احزاب سیاسی را در راستای حمایت از نیرو‌های امنیتی برای آغاز عملیات تروریستی سراسری برجسته کرد.

براساس گزارش «هم‌نیوز»، وی افزود: حمله تروریستی به مسجد پیشاور به هیچ عنوان از حمله به مدرسه دانش آموزان پیشاور در سال ۲۰۱۳ کمتر نیست، از این رو امیدواریم نخست وزیر پاکستان برای آغاز عملیاتی مشابه موافقت کند.

وزیر دفاع پاکستان تصریح کرد: سیاستی که دو سال پیش در راستای مذاکرات و مماشات با گروه‌های تروریستی در پیش گرفته شد کاملا اشتباه بوده است، از این رو باید به رویکرد ضد تروریستی خود که در سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۷ داشتیم برگردیم و اجازه فعالیت به تروریست‌ها را ندهیم.

«خواجه آصف»، تروریسم در پاکستان را نتیجه همکاری این کشور با آمریکا بر علیه شوروی در جنگ افغانستان دانست و گفت: پیامد‌های این دخالت نظامی همچنان گریبانگیر پاکستان است.

وی با تاکید بر اهمیت ضرورت افغانستان صلح آمیز برای پاکستان گفت: سکوت در مقابل وجود پناهگاه‌های امن تحریک طالبان در خاک افغانستان نیز اشتباه است.

این مقام پاکستانی همچنین پذیرش شهروندان و مهاجرین افغان بدون بررسی دقیق مدارک را معضل امنیتی دیگری برای پاکستان طی سال‌های اخیر دانست.

گفتنی است ارتش پاکستان پس از افزایش حملات تروریستی در سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۳ عملیات‌های سراسری با عنوان «ضرب عضب» و «رد الفساد» را با هدف پاکسازی مناطق مختلف این کشور بویژه ایالت خیبرپختونخوا و مناطق قبایلی از تروریسم را در دستور کار قرار داد، این رویکرد به تدریج طی سال‌های اخیر به مذاکرات با گرو‌های تروریستی از جمله گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار