ارمنستان: اقدامات ایران از اوج گرفتن تنش در قفقاز جلوگیری کرد

معاون وزیر خارجه ارمنستان تایید کرد اقدامات ایران باعث شد تنش در قفقاز در سپتامبر ۲۰۲۲ بالا نگیرد.

«واهان کوستانیان» معاون وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه‌ای با المانتیور تاکید کرد که اقدامات و اظهارات ایران به جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع بین ایروان و باکو در درگیری‌های مرزی سپتامبر ۲۰۲۲ بین دو طرف کمک کرد.

او در ادامه افزود: «ما اطلاع داشتیم که آذربایجان در سپتامبر گذشته هنگام حمله به ارمنستان، قصد حملات بزرگتری را دارد. اما اقدامات و اظهارات ایران به جلوگیری از وخامت بیشتر آن وضعیت کمک کرد.»

معاون وزیر امور خارجه ارمنستان تاکید کرد که دستیابی به تسلیحات ایرانی در دستور کار این کشور نیست. این مقام ارمنی تاکید کرد سه هدف باکو به ترتیب از این قرار است: سه هدف را بیان کرد: پاکسازی قومی قره باغ، برای ایجاد تنش نظامی در مقیاس وسیع در منطقه و در نهایت سوق دادن طرف ارمنی به ایجاد یک کریدور فراسرزمینی.

هفدهمین نشست کمیته پیگیری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان روز گذشته (سه شنبه) برگزار شد و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در این نشست تاکید کرد که با وجود عزم و اراده جدی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان به توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور، تمام مشکلات موجود در این زمینه قابل برطرف شدن است.

در این نشست  مهر گریگوریان، معاون نخست وزیر ارمنستان در تهران حاضر شده بود.  افق‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و ارمنستان و امکانات توسعه همکاری در زمینه‌های انرژی و حمل و نقل در این نشست بررسی شد و دو طرف درباره مهیا کردن شرایط مناسب برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از جمله در چارچوب اتحادیه اوراسیا بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
متاسفانه دولتمردان ما در مقابل گستاخی بی رویه مقامات کشور آذربایجان کوتاهی می‌کنند و پاسخی در خور به کسانی که فریب اسرائیل و ترکیه را خورده اند را نمی‌دهند و همین باعث گستاخی بیشتر مقامات آذربایجان شده است و پايشان را از گلیمشون دراز تر کرده و قصد ندارند دست از دشمنی بر علیه ایران اسلامی بردارند.
آخرین اخبار