حساب کریم باقری بر اساس قانون موقتا بسته شده است

کریم باقری فوتبالیست سابق مطرح کشورمان که شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی در صفحه اینستاگرام معرفی کرده بود، صبح امروز اعلام کرد شماره حساب وی مسدود شده است.

بر اساس اعلام رسانه قوه قضاییه در سال‌های گذشته و در پی وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل و زلزله، گا‌ها مواردی پیش آمده است که افراد مشهور برای جمع آوری کمک‌های مردمی به حادثه دیدگان شماره حساب‌های شخصی خود را اعلام کرده‌اند. چنین اقداماتی در معرفی حساب‌های بدون ضابطه در سال‌های گذشته منجر به وقوع جرایمی نظیر کلاهبرداری یا مشخص نشدن نتیجه هزینه‌کرد‌ها و عملکرد افراد شده است. اخیرا نیز در پی وقوع زلزله در شهرستان خوی، برخی از هنرمندان و ورزشکاران مشهور با قصد و هدف خیر و انسان دوستانه مجددا دست به اقدام مشابهی زده و برای دریافت کمک‌های مردمی شماره حساب شخصی خود را در فضای مجازی معرفی کرده‌اند که البته این اقدام نیاز به درنظر گرفتن موازین قانونی داشت.

کریم باقری فوتبالیست سابق مطرح کشورمان یکی از این افراد است که شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی در صفحه اینستاگرام معرفی کرده بود، اما صبح امروز اعلام کرد شماره حساب وی مسدود شده است.

بر اساس قانون مدیریت بحران کشور و در راستای پیشگیری از وقوع جرم، صرفا سازمان هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بهزیستی کشور، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مرتبط موضوع ماده (۲) این قانون، اقدامات لازم در زمینه جذب، هدایت و توزیع کمک‌های غیردولتی داخلی و خارجی را با رعایت اصل هشتادم (۸۰) قانون اساسی انجام می‌دهند و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دیگری مجاز به تبلیغ و جمع آوری کمک‌های مالی مردمی نیست.

همچنین براساس قانون، افرادی که قصد چنین اقداماتی را دارند، جهت ضابطه‌مند شدن موضوع با مراجعه به سازمان هلال احمر باید مجوز دریافت کنند و شماره حساب‌های خاصی مختص این امر با نظارت سازمان‌های مسئول و طبق شرایطی که این سازمان‌ها اعلام می‌دارند افتتاح و در درگاه اینترنتی رسمی این سازمان‌ها اعلام تا مردم پس از اطمینان از تایید و نظارت سازمان‌های مسئول وجوه خود را به حساب‌های مورد تایید واریز نمایند.

براساس این گزارش از آنجایی که اقدام کریم باقری بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان‌های ذیربط صورت گرفته است، شماره حساب معرفی شده از سوی وی با اعلام سازمان هلال احمر و دستور قضایی موقتا مسدود شده است.

براساس قانون و پس از اخذ مجوز‌های لازم، افرادی نظیر کریم باقری می‌توانند با همکاری جمعیت هلال احمر نسبت به جمع اوری کمک‌های مردمی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
احسنت
باید مجوز رسمی می گرفت.
کاری که اعلام عمومی داره باید مجوز عمومی هم بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۰۰:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
بله بالاخره هر کاری ضوابط و حساب کتابی داره و باید مطابق قانون و مقررات مربوطه انجام شود.
مملکت که هرکی هرکی نیست که هر کس هر کاری دلش خواست سر خود انجام بده که !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
یسری دوس ندارن به هلال احمر یا کمیته امام‌خمینی کمک کنن چون معلوم نیست خرج چی میشن دوس دارن بدن به ینفر مثل کریم باقری تا مطمعن بشن چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۰:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
حرفتون درست
اینا هم نمیگن که نمیشه
میگن اول مجوز بگیره بعد
اینطوری مشخص میشه چقدر جمع شده و کجا خرج میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۷:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
آخه دفعات قبل بعضی از این سلبریتی های مطمععن !!! معلوم نشد پولهای جمع آوری شده را چکار کردند و به هیچکس هم پاسخگو نبودند، لذا این بار به درستی آنها را ملزم کرده اند تا در چهارچوب ضوابط و مقررات مربوطه اقدامات خیرخواهانه شان را انجام دهند تا قابل کنترل و پیگیری باشد.
البته کریم باقری جزو افراد قابل اعتماد است ولی همه اینگونه نیستند فلذا لازم است همه افراد ضوابط و مقررات را بدرستی رعایت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
خیلی کارخوبی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۴۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
اینقد که ما از حسابهای دولتی میترسیم // از حساب اقای باقری نمیترسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
کار خوبی کردین . هرکی به هرکیه . مراقب علی دایی هم باشین اونم حتما شماره حساب میده تا عزیز بشه و تو مواقع سختی به نظام حمله کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
بی جهت پای علی دایی اسطوره و قهرمان رو نیار وسط
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
اخه ملت از این میترسن که پولهایی که به حسابهای دولتی جهت زلزله زدگان معرفی میشه سر از جاهای دیگه در بیاره // مثلا بره کانادا یا فلسطین و لبنان // بهمین خاطر به دولتمردان اعتماد ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ووو
۲۱:۱۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
مردم به شماها اعتماد ندارند ونمیکنند مردم کمک کنند کمکها برود لبنان وسوریه وعراق وخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
واقعا هم که از طریق این سازمانها کمک مردم به دست نیازمندان میرسد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
نه خودشون کمک به مردم کشورشون می کنن نه میزارن یه خیرخواهی مثله بازیکنان فوتبال کمکی به دست مردم برسونن
آخرین اخبار