۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی اردبیل اضافه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته در سال آینده ۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان افزوده خواهد شد.

محبوب حیدری گفت: در بحث توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در دست اجرا داریم که هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه ۳۰۰ میلیارد ریال و اگر در بحث احداث تونل و پل خاص باشد هزینه هرکیلومتر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال تا ۳ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: اعتباری که نیاز هست تا این ۳۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه که شروع کرده ایم را به اتمام برسانیم ۸۵ هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز می‌باشد.

حیدری گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته در سال آینده ۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان افزوده خواهد شد و برای اینکه بتوانیم این امر محقق شود به تخصیص منابع مالی جهت تزریق به پروژه‌ها نیاز هست.

او ادامه داد: اگر کل پروژه‌های استان اردبیل را که نیاز دارد به بزرگراه تبدیل شود انجام دهیم ۲۷۰ هزار میلیارد ریال منابع نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه جهت تامین منابع مالی برای پروژه‌های استان به پیوست یک قانون بودجه اکتفا نمی‌کنیم تصریح کرد: جهت تامین منابع مالی برای پروژه‌های استان از سه محل تهاتر نفت، ماده ۵۶ بانکی و بودجه کشور پیگیر هستیم که امیدواریم تا پایان سالجاری تخصیص اعتبارات از پیوست یک قانون بودجه اتفاق بیافتد تا منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها تامین شود.

حیدری گفت: از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیاء به سه پروژه مهم و حیاتی استان احداث باند دوم در محور‌های اردبیل - سرچم قطعه ۷، اردبیل - مشگین شهر و گرمی - بیله سوار را در دست اجرا داریم.

او افزود: از محل ماده ۵۶ بانکی به سه پروژه اردبیل - سرچم ۴ هزار میلیارد ریال که تخصیص اعتبار آن محقق شد، پروژه دیگر سربند - مشگین شهر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کار‌های آن انجام شده و پیگیر هستیم تا پایان ماه جاری اعتبار این محور نیز تخصیص یابد و پروژه سوم محور کلور درام ۱۰۰۰ میلیارد ریال که پیگیری جهت عملیاتی شدن این مهم را با تلاش و همت مسئولان ادامه می‌دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.