فتاح:

پهلوی‌ها هنگام فرار شناسنامه‌، سند ازدواج و مدارک‌شان را هم جا گذاشتند

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پهلوی‌ها هنگام فرار اینقدر عجله داشتند که ‌حتی شناسنامه‌، سند ازدواج و مدارک‌شان را هم جا گذاشتند.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز در آیین واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم در تالار مرکزی رشت با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: واگذاری این اموال غصب‌شده به مالکان اصلی از برکات و تجلی انقلاب اسلامی است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تاکیدات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بازگشت اموال غصب شده پهلوی به مردم، تصریح کرد: دفاتر املاک پهلوی در استان‌ها موجود است؛ در این دفتر‌ها از مردم به زور امضا گرفتند و مکتوب کردند که املاک از مردم خریداری شده در حالی‌که ریالی به مردم ندادند.

فتاح خاطرنشان کرد: خاندان پهلوی در کنار غصب اموال مردم، از ثروت مملکت برای خود کاخ و املاکی ایجاد کرده بودند که جای شگفت دارد و نشانه طاغوت است؛ حتی چند کمپانی بزرگ دنیا جمع شده بودند و یک خودرو برای شاه ساخته بودند.

وی با اشاره به خودروی طلای رضا‌خان افزود: بخشی از زیورآلات پهلوی در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که در واقع ثروت مملکت بوده است یا گران‌ترین تابلو‌های نقاشی دنیا را از ثروت ملت و کشور خریداری کرده بودند.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: یک شمشیر از پهلوی در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که ۴۰۰، عدد الماس روی آن وجود داشت که نشان‌دهنده زندگی طاغوتی آن‌هاست و در هنگام فرار از کشور نیز قسمتی از اموال و ثروت کشور را با خود برده بودند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی از این اموال که مربوط به دوران پهلوی است استفاده نکرده و به مردم نشان خواهد داد افزود: با وجود این حجم از غصب، اما باز عده‌ای به دنبال تطهیر این غاصبان هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای بعضی جای سئوال است که چرا پهلوی‌ها هنگام فرار از کشور بخشی از اشیاء نفیس را با خود نبردند و یکی از دلایلش، فرار با عجله بوده به‌طوری که حتی شناسنامه، سند ازدواج و مدارک‌شان را هم جا گذاشتند و نبردند و دلیل بعدی نبردن اشیاء، محاسبه و تصور غلط آن‌ها بود که فکر می‌کردند برمی‌گردند، اما در آن رفتن، بازگشتی نبود.

فتاح، بازگشت املاک غصب شده دوران پهلوی به مردم را از برکات انقلاب اسلامی و گفتمان عدالت دانست و بیان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی نیز باید دقت کنند تا رفتار ما با آنان متفاوت باشد بنابراین مواظب باشیم و به امام (ره) و رهبری تأسی کرده و زندگی ساده‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات عام‌المنفعه بنیاد مستضعفان افزود: افتخار ما این است که خادم و قدردان این مردم باشیم که همیشه محاسبات دشمن را برهم زدند و امسال هم با حضورشان در یوم‌الله ۲۲ بهمن حماسه‌ساز خواهند شد.

رئیس بنیاد مستضعفان به برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، حاج قاسم از دورترین روستای کرمان، ژنرال تاریخ این نظام شد و یک بسیجی گمنام، شهید مدافع حرم و امنیت شد که از برکات بزرگ انقلاب امام و رهبری بوده است.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور نیز در این مراسم با اشاره به واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم، اظهار داشت: این املاک که غاصبانه از مردم گرفته شده بود، به مالکان اصلی آن‌ها اهدا می‌شود و امسال این عدد به ۱۳۵ هزارمین سند در کاربری‌های مختلف رسیده است.

محمد پیرعلی فرایند بررسی شرایط سند املاک و احراز هویت آن را کار سخت و پیچیده‌ای خواند و گفت: این اقدام همچنان ادامه دارد و امیدواریم سال آینده جشن اتمام اهدای این املاک غصب شده به مالکان اصلی آن‌ها را برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: اما بنیاد مستضعفان سعی کرده بخشی از املاک که متعلق به خود بنیاد بوده را نیز در چند بخش به‌صورت رایگان در اختیار مردم و قشر‌های مختلف جامعه قرار دهد و بخشی از این املاک به طرح مسکن ملی اختصاص پیدا می‌کند و تاکنون بالغ بر هزار هکتار از املاک بنیاد به مسکن ملی و در اختیار دولت قرار گرفته است.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور افزود: بخش دیگری از املاک بنیاد به نقاطی اهدا می‌شود که در آن فعالیت عام‌المنفعه صورت می‌گیرد مانند حسینیه، مساجد و سایر اماکن که بنیاد به صورت رایگان، املاک آن را اهدا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عقل
۱۰:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
رضا پهلوی باید به چن تا سوال جواب بده
۱)نظرش در مورد بحرین و آرارات چیه؟
۲)نظرش در مورد تیرباران حسین فاطمی وزیر خارجه مصدق روی برانکارد توسط پدرش چیه؟
۳)نظرش در مورد شلدون ادلسون میلیاردر یهودی که خواستار بمباران اتمی تهران شده و باهاش ملاقات کرده چیه؟
۴)نظرش در مورد حقوق مادام العمر زنهای اول و دوم و سوم پدرش که طلاق هم گرفتن چیه؟
۵)نظرش در مورد ارث ۵۰۰ میلیون دلاری عمه و زنهای قبلی پدرش که به حمایت از حیوانات ولگرد در پاریس رسیدچیه؟
۶)نظرش در مورد اینکه ۶۳ سالشه و هنوزم پول تو جیبی از فرح میگیره چیه؟
منتظر پاسخگویی هستیم
همه این سوالات هم مستند.مستدل و برابر مدارک و شواهد پرسیده شده که قابل ارائه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مرگ بر پهلوی کثیف خائن و خودباخته غربی
درود بر انقلاب پاک جمهوری اسلامی
سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دوباره استکباران و منافقین آلبانی نشین وطن‌فروش رو به همه تبریک می‌گویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
سواد علی کریمی به مراتب از مجموع خاندان پهلوی بالاتره ولی ثروتش نه ، البته علی کریمی بلد بود پای خودش را محکم به توپ بزند و این مهمترین نکته در شخصیت و جایگاه علی کریمی بود .و وجه مشترک همه اینها خانه های مجللی است که به آنها وفا نکرد و سونا وجکوزی آن سرد سرد است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
پهلوی خاندان منحوسی است که همه خاندانش وطن گریز و مفت خور بوده و هستن.
این خاندان در مقابل اجنبی ضعیف و حقیر و در برابر مردم قلدر و زور و بودن.
تنها خاندانی هستند که هیچکدامشان در این کشور نه ماندند و نه مردند. این برای وطن گریزی و مفت خور بودنشان کافی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
قسمت اعظمی از خاک ایران را حضرات پهلوی به فنا دادند که قسمت کوچیکش بحرین بود ! ای خاک عالم بر سرتون ، بخش‌های از ترکیه فعلی و سیستان و ..... آدم گریه اش می‌گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
آیا میدانستید گران ترین زمین نیویورک را پهلوی ها خریده بودند و اخیرا رضا ربع پهلوی فروختش و خرج عیاشی خودش و خانواده‌اش کرد ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
در مورد جزئیات املاک و سند های صادر شده به نام سران رژیم منحوس پهلوی بیشتر اطلاع رسانی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
رضا شاه، شمالی بود و از همه بیشتر زمین‌های مرغوب شمالی ها را بالا کشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
آقای فتاح چه ساده ای ، مثلا اشرف پهلوی ، تو فکر کردی فقط یه ازدواج داشته که سندش را برداره !!!!خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
در باره فساد اشرف و شمس پهلوی تحقیق کردم دود از سرم بلند شد ، یا خدااااااااااا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
درباره مسولین گدا گشنه خودمون هم تحیقیق کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
فساد در جامعه مخرب است خصوصا فساد مالی و اخلاقی و فرقی نداره چه زمان و حکومتی باشه، مع الاسف برخی‌ها تا متن و خبری از پهلوی ها می بینند به دنبال تطهیر پهلوی ها و یاد آوری امثال خاوری هستند نه عزیز من، فاسد فاسد است ولی پهلوی ها در تمام ابعاد فساد، شورش را درآورده بودند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
مرگ بر خاندان کثیف پهلوی ، و مرگ بر تفکر سلطنتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
متاسفانه شماها هم که کارنامه درستی از خودت آن به جاا نگذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
آقای فتاح واقع بین باش ، اونا از ایران رفتن و امیدی به بازگشت نداشتند پس شناسنامه و اینا که میگید به چه دردشون می خورد؟ همه هم اونارو میشناختند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
متاسفانه حالا هم بعضی از مسئولین کاخ نشین وثروت اندوز شدند وآمار فساد واحتلاس و رانت ورشوه و دزدی از بیت المال بالارفته است واختلاسگران به کانادا می روند وراحت با پول مردم تجارت می کنند وآقازاده ها هم با پول مردم به اروپا می روند وآمریکا زندگی می کنند مردم باید در ققر وگرانی دست وپا بزنند شاه اگر دزدبود طاغوت بود ولی مسئولین ینکه با شعار ساده زیستی و خدمتگزاری پست ومقام می گیرند وبعد در خانه های چند صد متری زندگی می کنند و خانواده هایشان در اوج رفاه و ثروت هستند چه؟ امروز گرانی فساد بدتر از گذشته شده است پول ملی ارزشی ندارد در برابر دلار امروز آقازاده ها مانند شاهزاده ها در اروپا وامریکا زندگی می کنند ولی مردم زندگی عادی هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
علی غم
۲۲:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
یادمه ازشدت بی پولی دندانم چنان باد کرد پولی نداشتم بکشم هرروز درد رفتم کمیته گفتم من فقیرم ولی تاحالاریالی ازکمیته درخاست نکردم الانم دندانم امانم بریده امدم کمکی بهم کنیدگفتن هررررری خدایا فراموش نمیکنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
خاوری هم شناسنامه و اینا رو جا گذاشت ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
خاشقچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
باشه حاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
آن اسناد بسیار با ارزش هستند در نگهداری شان خیلی دقت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
خداوند را شاکریم که دشمنان اسلام ناب محمدی و دشمنان انقلاب اسلامی و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را , از ابله ها قرار داده .
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۲۱:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
شاه که شاه بود ، هر غلطی و هر خیانتی که کرده. شما باید طوری مدیریت و عمل میکردید که خیلی خیلی بهتر و درست تر از اون باشه
شما خودتونو با حکومت حضرت علی ( ع ) و عدالت علی مقایسه ، ببینید اونجا چطور با مسئولان خاطی برخورد میشد و شما چطور برخورد میکنید، ببینید عدالت اونجا چطور اجرا میشد و شما چطور اجرا میکنید و ....، توی حکومت حضرت علی (ع ) ، چه افرادی که با دیدن حضرت علی و حکومت و عدالت و قانونش جذب اسلام میشدن و اما شما ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
از خاوری هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
از جشن هنر شیراز هم بگید.از ساواک هم بگید.از جشن های شاهنشاهی در تخت جمشید و ریخت وپاش های پول ملت ایران هم بگید.از بخششهای منابع ملت ایران توسط پالانی ها به اروپا و کشورهای همجوار و جدا کردن اراضی کشور هم بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
سلام،لطفا قیمت خودرو را به یک دهم کاهش دهید و واردات خودروهای معمولی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران ازاد کنید تا این انحصار،احتکار و گرانفروشی دو خودروساز حلبی داخلی شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
مرگ بر پهلوی
پولی که پهلوی خارج کرد هزاران برابر پولی بود که خاوری خارج کرد.
مرگ بر پهلوی
مرگ بر پهلوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
اونجا سند ازدواج به درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
مردم نون ندارند آقای فتاح دنبال شناسنامه و سند ازدواج ۴۰ سال پیشه ،بابا به فکر مردم باشید هر روز اجناس گرونتر میشند و مسئولی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
جناب آقای فتاح در حال حاضر مردم انقلابی ایران شدیدا نیازمند کمک بنیادی هستند که متعلق به خودشان است لطفا از منابع بنیاد مستضعفان خاصه تولیدات شرکتهای متنوع بطریق مقتضی بمردم کمک کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۴۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
به این نتیجه می‌رسیم اصلا وقت نداشتن که ثروت و پول متلت ایران را ببرن و همشو جا گذاشتن اینجا و همش اختلاس شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
شاه و ملکه کیلو چنده ؟! اشخاص حقیر شاه و ملکه می شن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
ازگرانی وتورم وازدواج جوانان چه خبر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
سلامتی جوانان ایران دیگه مردن جوانی نیست همه پیر شدن
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۹:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
نه اینکه الان خیلی خوبه فساد خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
هر سری یه چیز میگید خودتون هم قاطی کردید یه بار میگید رفتن هر چی پول و طلا بود همه رو بردن یه بار میگید شناسنامه هم نبردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
همین الان هم همین فرهنگ نادرست است ربطی به انقلاب و قبل انقلاب ندارد عادت ایرانی هاست دولت الان میگه تقصیر قبلیه قبلی میگه تقصیر قبلتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
شناسنامه وسند ازدواج به چه درشان می خورده که ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
ولی خاوری هنگام فرار چیزی را فراموش نکرد حتی چفیه اش را هم برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
او هم از همان تفاله های پهلوی صفت بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
عجب دستاوردی.احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
بعد چطور میشه که شما میگید سرمایه ایرانو با خودشون بردن ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
به حال امروز مردم و اقتصاد کثیف فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
اقتصاد بحمدالله بسیار حلال و پاک است و این از دستاورد های عظیم انقلاب کبیر اسلامی است.
تمام شد دورانی که مردم از طریق قمار و شراب فروشی و فاحشگی پول حرام بدست می‌آوردند‌.
Iran (Islamic Republic of)
Hasah
۱۸:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
من از شما شخصا مطالبه دارم و سوال بنده رو جواب بدین...شما زمانی که وارد سازمان شدید چقد ثروت و دارایی داشتین و الان چقدر دارایی و ثروت دارین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
درود خداوند بر مهندس پرویز فتاح. خالصانه دوستت دارم. جمعی از کارکنان سیمان ایلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
پس چطوری ۱۵۰ ساک پول و طلا بردن؟اونا حتی شناسنامه هاشونم نبردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
الان گرانی و فساد بدتر از زمان شاه هست! مسئولین چرا فقط صندلی به چسب شده اند!! چرا نظارتی روی کار مسئولین نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
کشوری که 70 درصد جمعیتش در روستا ساکن بودند و آب و برق و گاز و تلفن نداشتند.
60 درصد جمعیت سواد نداشتن.
شاه و خاندانش قصرها متعدد و چند هکتاری داشند درحالی که مردم در خانه گلی و حلبی آبادها زندگی می کردند.
زندانی بخاطر کتابخوانی داشتند و با سیگار و اتوی داغ شکنجه می شدند
امثال خواهر و خاندان پهلوی در کار فساد و تجارت خلاف بودند. عیش و نوش و خرید پاریس و سویس و اسکی خارج از کشور و .....
......
بیشتر مطالعه کن...
کتاب سوداگران فحشا گوشه ای از زندگی پر از نکبت این خاندان را روایت می کند.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
ان شاء الله اقای فتاح که کارآمدی خود را در مناصب مختلف اثبات کردند و مورد اعتماد هم بوده و هستند و واقعا ساده زیست و به تمام معنی دست پاک هستند (البته رییس جمهور فعلی نیز انصافا ساده زیست و دستپاک هستند هرچند به نظر اهل فن کابینه قوی ندارند) برای دور بعدی کاندید ریاست جمهوری شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
مالکان اصلی چه کسانی بودند که اموال بشون برگشت؟ آقا زاده ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
شما هم که شدی صاحب بنیاد (مستضعفان)چه گلی بر سر ملت زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
فرقی با الان نداره اونها شمشیر طلا داشتند الان یه عده ماشین لوکس و خانه انچنانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
اسم بنیادتون رو عوض کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
گور پدر پهلوی واجدادش..از فولاد مبارکه بگین از اقا زاده ها بگین ازخاوری ها از زنجانی ها ازمعاون اول احمدی نژاد از فریدون از سیسمونی از پسران ولایتی و هزاران اختلاس دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
کسی که دلش به حال مردم نمی سوخته و دلسوز مردم نبوده هم برای مملکتش وهم برای مردمانش. همیشه در نظر دارد که جایی در سرزمین خودش ندارد،چون فقط همه چیز را برای خود می خواهد و نه کس دیگر.پس تو بانکهای بیگانه و کشورهای بیگانه چنان ثروتی میفرستد که بعد از رفتن راحت استفاده کند ولی اینها حرام. حاصل رنج ومشقت نون بازو نیست این دنیا که نه ولی مطمئنم باشید باید دنیای بعد جواب دهد.و اتفاقاتی هم که در کشور ما ٱفتاده و وضع اقتصادی خراب شده دست پخت همینجاست که پولهای مملکت که برده اند صرف هرج ومرج در کشور می کنند.خاصیت هر انسانی هم همین وقتی از جایی رفت ویا از جایی بزور رفت ویا هر چیز دیگر سعی می کنند از پشتی کناری ضربه بزند، بگوید دیدید ما هم که رفتیم اوضاع بدتر شد،وزمان ما بهتر بود.
Germany
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
مراقب آنها باشید. جز اثر تاریخی و قابل احترام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
از حکومت فعلی از شرایط الان از اقتصاد الان بگید پهلوی رو ول کنید پلوی 44 ساله رفته چه گندهایی چه اختلاس هایی چه دزدی هایی الان شده و میشه رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
ما ول کردیم اونا ول کن نیستند پولشون تموم شده می خواند برگردند تفلکیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
تمام این املاک به قیمت روز به مردم فروخته میشه.
اگر دزد و رانت نبود که اقساط اینگونه نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
۴۴ ساله پهلوی داره از خارج از کشور جوانان مارو فریب میده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
اگر رفته چرا اینقدر سنگ پالانی های مفسد میزنید.الان هم اگر فسادی انجام میشود بروید ببینید توسط چه کسانی انجام میشود و مبینید اکثر این افراد جز اصلاح طلبان غربزده اتفاق افتاده