اعلام فراخوان ایده برای پاسداشت ۱۲ هزار بانوی شهید

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در آیین گلباران مزار شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز، همگان را به ارائه ایده برای پاسداشت ۱۲ هزار بانوی شهید دعوت کرد.  

سید محمد صادق هاشمی در این آیین که با عنوان میهمانی لاله‌ها و به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: در رابطه با بزرگداشت ۱۲ هزار زن شهیدی که در کشور به شهادت رسیدند و کمتر به آن‌ها پرداخته شده است، از ایده‌های نو استقبال می‌کنیم.

او گفت: مردم می‌توانند طرح و ایده خود را برای زنده نگهداشتن یاد ۱۲ هزار زن شهید به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال کنند که به ۶ طرح برتر هدیه داده خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: در سال ۱۳۵۷ با رنگین شدن خیابان‌های ایران توسط ایادی طاغوت، مردم ایران بپاخاستند و درخواست کردند تا امام به ایران برگردد.

هاشمی گفت: حاصل تلاش‌های امام در سال‌هایی که در تبعید به سر می‌برد تربیت عده‌ای بود که پس از پیروزی انقلاب در جنگ تحمیلی برخی از آن‌ها شهید، بعضی اسیر شدند و یک عده هم بخشی از جسم و جان خود را برای این انقلاب هدیه کردند.

او گفت: در این ۴۴ سال در مقاطع مختلف، انقلاب و کشور دچار تنش‌هایی شدند. در هر کدام از این مقاطع، تربیت یافتگانی از همان نسل ورود کردند و ریشه انقلاب را محکم‌تر کردند.

هاشمی گفت: وقتی دشمن در مقاطعی متوجه شد که توان مقابله با تربیت یافتگان مکتب شهادت را ندارد و راهی جز ترور پیدا نمی‌کند.

او یادآور شد: زمانی که در مقاطع مختلف فتنه‌هایی در کشور ایجاد شد، دشمن تمام سرمایه، توان و تومان و شبکه‌هایی که در برخی دانشگاه‌ها و شهر‌ها ایجاد کرده بود را به صحنه آورد، اما دوباره تربیت شدگانی از همان نسل ورود کردند و جلو ایادی استکبار ایستادند و خون این بزرگواران بیداری مردم و روشنگری را به دنبال داشت؛ بدون شک با صحنه آمدن مردم نقشه دشمن بر آب شد و همه این اتفاقات حاصل تربیت مکتب امام بود.

هاشمی با بیان اینکه روحانیت، خانواده‌های شهدا و نیروی انتظامی تربیت شدگان و پرورش یافتگان مکتب امام هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها وعده‌های از جنس وعده‌های امام (ره) دادند.

هاشمی با اشاره به شرایط بین‌المللی گفت:انشالله انتقام خون همه شهدا را از استکبار و صهیونیسم خواهیم گرفت.

یکی از رمز‌های اصلی موفقیت نظام حمایت مردم ایران از رهبری است

ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس هم در این آیین گفت: از ۲۲ بهمن سال ۵۷ یعنی حدود ۴۴ سال است که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش مذبوحانه، اما ناکام خود را به بهانه‌های مختلف برای تضعیف انقلاب اسلامی و تخریب نظام جمهوری اسلامی و ایجاد مشکل برای ملت ایران آغاز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: دشمنان در این مدت از آنچه در توان داشتند کوتاهی نکردند و با تمام توان برای ایجاد ناامنی در نقاط مختلف ایران اسلامی به میدان آمدند، اما به لطف الهی نتوانستند مانع حرکت شتاب دهنده جمهوری اسلامی شوند.

بیانی گفت: دشمنان در طول این سال‌ها ۱۷ هزار نفر از مقامات تا مردم عادی کشور را به شهادت رساندند، جنگ ۸ ساله را به راه انداختند، کشور را تحریم کردند. در برهه‌های گوناگون اغتشاشات و مشکلات امنیتی ایجاد کردند، اما نتیجه نگرفتند؛ علت اصلی ناکامی دشمن برآورد اشتباه او از حرکت ملت رشید و فهیم ایران بوده و هست.

او با بیان اینکه یکی از رمز‌های اصلی موفقیت نظام حضور مداوم و مستمر مردم ایران و حمایت آن‌ها از رهبری‌های امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای بوده است، گفت: از جمله تحلیل‌های نادرست دشمن در ۶ سال گذشته تحلیل مشاور امنیت ملی آمریکا بود که در جلسه‌ای که منافقین رو سیاه برگزار کرده بودند، بیان شد. او گفته بود جمهوری اسلامی سال ۱۴۰۰ خود را نخواهد دید؛ این در حالیست که جمهوری اسلامی امسال از ۴۴ سالگی خود عبور کرد.

بیانی یادآور شد: امسال هم منافقان ادعا می‌کردند جمهوری اسلامی دی ماه ۱۴۰۱ را نخواهد دید. اما از دی ماه هم گذر کردیم و جمهوری اسلامی همچنان پابرجا و با اقتدار به مسیر خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخی نیز مدعی بودند که جمهوری اسلامی نمی‌تواند ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را جشن بگیرد، ولی با حمایت و در صحنه بودن مردم، جمهوری اسلامی بهمن ۱۴۰۱ را هم جشن گرفته و به نظاره نشسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.