نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

اعتکاف فرصتی کم‌نظیر برای امور تربیتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: ابعاد تربیتی مراسم اعتکاف مورد توجه باشد، چرا که این مراسم و برنامه‌های مشابه فرصتی کم‌نظیر برای کار تربیتی فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در نشست هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف شهرستان سمنان، با تشکر از مسئولان این مراسم، بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف تاکید کرد.

وی تاکید کرد: اعتکاف یک مراسم مذهبی است که حتی پیش از اسلام نیز در دوره‌هایی در اماکن دینی برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام، آیین معنوی اعتکاف را ضابطه‌مند کرد، افزود: همراهی ائمه جماعات و هیات امنای مساجد در برگزاری مراسم اعتکاف بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه مسئولان برگزاری مراسم اعتکاف به کیفی‌سازی این مراسم توجه کنند، ابراز داشت: حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد که مسئولان برگزاری مراسم اعتکاف به دانش‌آموزان و دانشجویان توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمنان در اغتشاشات اخیر جدا کردن جوانان و نوجوانان از معنویت بود، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند نسل جوان و نوجوان آمادگی بیشتری برای ارتباط با خدا و معنویت دارند.

به گفته وی، از ظرفیت مربیان و مشاوران مجرب و متعهد برای ارتباط با جوانان و نوجوانان حاضر در اعتکاف استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه برای ارتباط با نسل جوان نیازمند سعه‌صدر بیشتری از طرف بزرگان و پیشکسوتان هستیم، گفت: برای پاسخ به احکام شرعی حتما از حضور استادان مسلط و مطلع استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.