باغ موزه فرش دستباف و سنگ استان کرمان افتتاح شد + تصاویر

در سومین روز از دهه فجر و با حضور استاندار کرمان باغ موزه فرش دستباف و سنگ استان کرمان افتتاح شد.

مهدی حسینی نژاد در مراسم افتتاح باغ موزه فرش دستباف و سنگ استان کرمان گفت: در این باغ موزه، ۵۵ تخته فرش دستباف و ۱۰ تخته گلیم به نمایش عموم گذاشته شده است.

او با بیان اینکه در این باغ موزه، تجهیزات فرش دستباف که در گذشته به کار می رفته است، قرار دارد، افزود: باغ موزه فرش دستباف استان کرمان در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع برپا شده  است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بنای این باغ موزه ۱۳۰ سال قدمت دارد، بیان داشت: همچنین همزمان موزه سنگ استان کرمان در در این  باغ موزه افتتاح شد. 

او گفت: در موزه سنگ مجموعه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و فسیل‌های استان و جنوب‌شرق کشور به نمایش گذاشته شده، افتتاح شد.

 این باغ موزه فرش و سنگ استان کرمان امروز با حضور فداکار استاندار کرمان و با حضور مسئولان استانی در محل باغ موزه فرش واقع در خیابان باستانی پاریزی افتتاح شد.‌

کرمان ظرفیت تجاری‌سازی در حوزه فرش و گوهرسنگ را دارد

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به قدمت بیش از یک قرن مجموعه و تجهیزات ریسندگی و بافت فرش در این مکان گفت: فرایند بافندگی فرش در مجموعه تکمیل شود. 

او همچنین به ظرفیت بالای معدنی و سنگ‌های قیمتی در استان اشاره کرد و افزود: در ۲ بخش سنگ و فرش با ارائه آموزش‌ها، می‌توان زمینه تجاری‌سازی و اشتغال خوبی را در سطح استان ایجاد کرد. 

فداکار تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان کرمان در سنگ‌های قیمتی، تجاری‌سازی در حوزه زیورآلات برای استان میسر است. 

باغ موزه فرش و سنگ استان کرمان در محل ساختمان تاریخی شرکت فرش کرمان با قدمت ۱۳۰ سال و با ۲۱ هزار مترمربع مساحت راه‌اندازی شده است. 

در این مجموعه که از گذشته کار ریسندگی، رنگرزی و تولید فرش انجام می‌شده است، از ۲ سال پیش با همت اداره کل صمت، بازسازی آن آغاز شد. 

موزه سنگ و کانی کرمان نیز در این باغ موزه دایر شده و ظرفیت‌ها و وضعیت زمین‌شناسی استان، سنگ‌های معدنی، گوهرسنگ‌ها و فسیل‌های استان را به نمایش می‌گذارد.

باغ موزه فرش و سنگ از تاریخ ۱۴  تا ۲۰ بهمن به مناسبت دهه  فجر  از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰  به صورت رایگان پذیرای علاقه مندان است.

باغ موزه فرش دستباف و سنگ استان کرمان افتتاح شد

باغ موزه فرش دستباف و سنگ استان کرمان

باغ موزه فرش دستباف و سنگ استان کرمان

باغ موزه فرش دستباف و سنگ استان کرمان

برچسب ها: فرش دستباف ، باغ موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار