ولی فقیه پایگاه اعتماد مردم در حفظ نظام اسلامی است

امام جمعه همدان گفت: ولی فقیه پایگاه اعتماد مردم در حفظ نظام اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمن است.

 آیت الله «حبیب الله شعبانی موثق» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت:، ولی فقیه به عنوان مرجع دینی و محور وحدت و انسجام، پایگاه اعتماد مردم در حفظ نظام اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمن است.

 آیت الله «حبیب الله شعبانی موثق» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان افزود: امروز دشمن تمام توان خود را برای مبارزه با ولایت فقیه گذاشته و حتی گاهی مواقع تقصیر و کوتاهی دیگران را به گردن، ولی فقیه می‌اندازد.

او اضافه کرد: تمرکز دشمن در مبارزه‌ها و در همین آشوب‌های اخیر نیز بر ولایت فقیه بود چرا که این مرجع دینی است که اگر مرجعیت سیاسی آن حفظ شود، نظام حفظ می‌شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: همچون امام راحل که محور مراقبت از انقلاب، حفظ وحدت و انسجام و نفس قدسی مرجعیت دینی بود، امروز اگر مردم در میدان هستند به خاطر رهبرمعظم انقلاب است که مرجع قابل اعتماد عمومی در مراقبت از نظام اسلامی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه مسئولانی که کوتاهی دارند و یا احزاب سیاسی تصور نکنند که انقلاب را حفظ کرده‌اند، گفت: آحاد مردم با اعتماد به، ولی فقیه نظام اسلامی را حفظ کرده‌اند و دشمن هم درصدد است این اعتماد را از بین ببرد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه شاه با پول نفت و تکیه بر ارتش خود مقابل مردم ایستاد، اما جمهوری اسلامی مردم پایه است و آنان صاحب اصلی نظام و انقلاب هستند.

او با اشاره به اینکه در شرایط امروز انتقاد‌های مردم نیز درست و منطقی است، بیان کرد: باید ساختار اقتصادی درست رشد پیدا کند همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود بر حل مشکلات مردم به ویژه معیشتی تاکید کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه راه اصلاح اقتصادی کشور در دست مردم است، گفت: راه اصلاح این نیست که کل نظام را زیر سوال ببرند و برانداز‌ها باید بدانند در این کشور انقلاب امکان پذیر نیست چرا که این نظام مردم پایه است.

او اظهار داشت: مسئولانی که به گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل اعتقاد ندارند و انقلابی نیستند، آسیبش از این آشوب‌ها بیشتر است چرا که انحراف در جامعه ایجاد می‌کنند و باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر رشد اقتصادی در کشور گفت: باید میزان دخالت دولت و قانونگذار در فعالیت اقتصادی مردم اصلاح شود و فرآیند اقتصادی مردم و تولیدکننده تسهیل شود. 

او با اشاره به اینکه گزارش‌های ارائه شده به مردم از طریق تریبون نماز جمعه راستی آزمایی خواهد شد افزود: مسئولان مراقبت کنند در خطبه‌ها گزارش واقعی به مردم داده شود.

امام جمعه همدان با گلایه مندی به وضعیت تردد مردم به باغ بهشت با توجه به بارش برف، گفت: سازمان اوقاف، شهرداری و سایر مسئولان به این وضعیت رسیدگی کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.