اتصال ۱۰۳ روستای کرمان به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از اتصال ۱۰۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

حسین ساجدی به اتصال ۱۰۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان به شبکه ملی اطلاعات با صرف اعتباری بالغ بر ۶۱۵ هزار میلیون ریال با مجموع بیش از ۳۴ هزار و ۷۴۰ نفر جمعیت خبر داد.

او با بیان اینکه اتصال ۱۰۰ روستای دیگر تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات صورت می‌گیرد، افزود: با عنایت به پیگیری‌های انجام شده این اداره کل، علی رغم محدودیت‌های شدید شبکه انتقال استان و کمبود تجهیزات در کشور، از ابتدای امسال تاکنون بیشترین تجهیزات مخابراتی از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) به استان تخصیص یافته است.

ساجدی بیان داشت: در این بازه زمانی، ۳ تجهیز اپراتو «های وب» با تکنولوژی ۳G ماهواره برای تامین ارتباط ۳ نقطه فاقد دید رادیویی و ارتباط و ۱۰ سایت جدید اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم و۲G و ۴Gراه اندازی و همچنین ۲۸ سایت اپراتور همراه اول نیز به تکنولوژی ۴G ارتقا یافته که در نهایت منجر به اتصال ۱۰۳ روستای استان به شبکه ملی اطاعات شده است.

او با اشاره به اینکه اخیرا ابلاغ اجرای پروژه‌های ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در سطح استان از محل منابع طرح USO انجام شده است، تصریح کرد: اتصال کسب و کار‌ها و منازل به شبکه فیبر نوری (پروژه FTTH) به اپراتور‌های وب در ۸۴ شهر استان صورت پذیرفته که مراحل طراحی آن از سوی اپراتور انجام و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.