سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

بررسی جزییات طرح توسعه صلح آمیز هسته‌ای برای تولید برق

مالک شریعتی از بررسی جزئیات طرح توسعه بهره‌برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای در حوزه تولید برق در این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر درباره نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: جلسه امروز کمیسیون به بررسی جزئیات طرح ۱۸ ماده‌ای توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای در حوزه تولید برق اختصاص داشت که کلیات آن در جلسات قبلی کمیسیون به تصویب رسیده بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یازدهم افزود: در نشست امروز به جز مواد ۳ و ۱۵ سایر مواد این طرح به تایید اعضای کمیسیون رسید. چرا که در مواد ۳ و ۱۵ ابهاماتی از جانب وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی طرح شد و در نهایت مقرر شد که در خصوص این دو ماده پیشنهادات اصلاحی دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان انرژی اتمی و وزارت نیرو که متولی برق کشور هستند به کمیسیون ارائه شود.

شریعتی ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی این طرح درباره میزان سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای، تولید برق برای کشور بهبود یابد و گفت: کلیت این طرح سهم متناسبی را در سبد تولید برق کشور از محل انرژی هسته‌ای در نظر خواهد گرفت تا استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای ادامه یابد. البته یک نیروگاه در این حوزه وجود دارد و برای توسعه فاز‌های بعدی آن به منظور تولید برق منابع مالی پیش بینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف این طرح حمایت از صنعت نیروگاه‌های اتمی کشور است. چرا که دانش بومی در این حوزه داریم و باید بتوانیم از آن برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای جهت دستیابی به برق هسته‌ای بهره‌مند شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار