اردوغان: برآورد خسارات انسانی و مادی زلزله هنوز ممکن نیست

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد با توجه به شدت زلزله فعلا نمی‌توان برآورد واضحی از خسارات مادی و انسانی زمین‌لرزه ارائه کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به شدت وقوع زلزله در جنوب ترکیه از برآورد خسارات خودداری کرد.

وی گفت: هنوز نمی‌توان برآورد واضحی از حجم خسارات مادی و انسانی زمین‌لرزه ارائه کرد.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد همه یگان‌ها و مؤسسات و نهاد‌ها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح ۴ درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود.

اردوغان اعلام کرد: وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند.

وی برای تمامی آسیب‌دیدگان از زمین‌لرزه استان قهرمان‌مرعش آرزوی سلامت کرد.

موسسه لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ در مقیاس امواج درونی زمین – ریشتر – مناطقی در نزدیکی شهر غازیانتپ را در جنوب شرقی ترکیه به لرزه درآورد. بر اساس این گزارش، این زمین لرزه ساعت ۴:۱۷ صبح به وقت محلی (۰۱:۱۷ به وقت گرینویچ) در عمق ۱۷.۹ کیلومتری زمین رخ داد. سازمان مدیریت بلایای طبیعی ترکیه «آفاد»، شدت این زمین لرزه را ۷.۴ ریشتر اعلام کرد. به گفته خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، لرزش ناشی از زمین لرزه ترکیه در کشور‌های لبنان، سوریه و قبرس نیز احساس شد.

ترکیه در یکی از فعال‌ترین مناطق لرزه خیز جهان واقع شده است. اواخر ماه نوامبر نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر شمال غرب ترکیه را لرزاند که حدود ۵۰ نفر را زخمی کرد و خسارات محدودی نیز بر جای گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار