دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۰۰ پژوهش مقابله با سرطان را آغاز کرد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۰۰ مقاله از دهه فجر پارسال درحال حاضر در عرصه مبارزه با انواع سرطان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتشار یافته است.

مجید غیور مبرهن معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت: تهیه و تدوین این حجم از فعالیت های پژوهشی در حیطه پیشگیری و درمان و اثرات دارویی، نشان دهنده عزم جدی پژوهشگران این دانشگاه در مسیر مبارزه با سرطان است.

او با بیان اینکه تمامی پژوهشگران دانشگاهی و غیر دانشگاهی مورد حمایت قرار خواهند گرفت، افزود: در سطح کشور و همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اقدامات تحقیقاتی و دستاوردهای قابل توجهی در حیطه پیشگیری، تشخیص و درمان و همچنین اثربخشی داروهای سرطانی صورت گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این تحولات و حرکت ها در مرز دانش، موجب عدم خروج ارز از کشور و کسب افتخارات ملی به دست توانمند متخصصان داخلی کشور شده است.

غیور با اشاره به اینکه سرطان یکی از معضلات اساسی جهان و کشور است بیان کرد: بنا بر نتایج به دست آمده از این تحقیقات، تغذیه صحیح و سبک زندگی سالم در پیشگیری و درمان بیماریهای غیر واگیر بخصوص سرطانها نقش اساسی دارد.

او با تاکید بر این که میانگین مصرف میوه و سبزیجات در کشور مطلوب نیست، خاطرنشان تصریح کرد: مصرف میوه و سبزیجات به دلیل آنتی اکسیدان بالا، نقش مهمی در پیشگیری از سرطانها دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همچنین استفاده از روغن های مایع با ترانس کم، عدم استفاده از فست فودها و نوشابه های گازدار، عدم استفاده از دخانیات و انجام فعالیت های بدنی به منظور پیشگیری از چاقی و اضافه وزن نیز در پیشگیری از سرطانها تاثیر گذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.