۹۳ هزار وصیت نامه از شهدای هشت دفاع مقدس به جای مانده است

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۹۳ هزار وصیت نامه از شهدای هشت دفاع مقدس به جای مانده است، گفت : این وصیت نامه‌ها منبع بسیار غنی برای آشنایی با انگیزه و آرمان شهدا است.

رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که در سایت نوین شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد؛ از ارگان‌های آموزشی، فرهنگی رسانه‌ای و سایت‌ها خبری خواست از ظرفیت بسیار با ارزش مرکز اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز و برش‌های استانی آن برای تولید محتوا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و جامعه استفاده کنند.

وی به برنامه چاپ کتاب شهدای اقشار مختلف جامعه مانند هنرمندان، ورزشکاران و اصناف از جمله شهدای کشتی گیر، شهدای خبرنگار، شهدای نانوایی و دیگر قشر‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: همه اقشار جامعه ایران از همه رده‌های سنی در دفاع از کشور متحد و منسجم سهیم بودند که برای شرایط امروز کشورمان این الگو عالی است.

نریمانی به ۹ میلیون سند مکتوب، ۲۷۰ هزار پرونده فرهنگی، ۶۵ هزار خاطره نگاری و هزاران ثبت خاطره شفاهی از خانواده شهدا و ایثارگران در کشور اشاره کرد و بیان داشت: ما با وجود این همه اسناد پر ارزش؛ متاسفانه در انتقال صحیح ارزش‌های دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب غفلت و یا کم کاری کردیم.

وی خواستار همکاری رسانه‌ها با مرکز اسناد و انتشارات بنیاد شهید استان‌ها در انتقال واقعی و بدون کم و کاست آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا شد و گفت: در این زمینه به کمک نخبگان جامعه بخصوص مراکز علمی و رسانه‌ای نیازمندیم که یک گفتمان صحیح از مفاهیم درست ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار