ورود یک فرد به پایگاه فوق حساس اندروز آمریکا

یک مرد موفق شدن به پایگاه نظامی اندروز که محل نگهداری هواپیمای ریاست‌جمهوری آمریکاست، وارد شود.

بار دیگر یک فرد اقدام به ورود به پایگاه نظامی اندروز کرد.

به گزارش‌ای بی سی ۷ شیکاگو، در بیانیه پایگاه نظامی اندروز آمده است: «یک بار دیگر ما شاهد ورود یک مهاجم به محل نگهداری هواپیمای ایرفورس وان، هواپیمای مخصوص حمل رئیس‌جمهور آمریکا بودیم. با این حال، در این حادثه یکی از اهالی به سمت متجاوز اقدام به شلیک کرد.»

در این بیانیه آمده است: «این حادثه که در ساعت ۱۱:۳۰ امروز صبح روی داد، یک مرد به طور غیرقانونی وارد محوطه پایگاه نظامی اندروز شد. یکی از اهالی اقدام به خلع سلاح مهاجم کرد و نیرو‌های امنیتی با حضور در محل حادثه وی را بازداشت کردند. تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.»

پایگاه نظامی اندروز میزبان ۲ هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور آمریکاست. این ۲ هواپیما توانایی‌های خاصی طراحی شده است که از جمله آن می‌توان سوختگیری در آسمان و در زمان حمله هسته‌ای به آمریکا را نام برد.

نیروی هوایی آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد هیچ جزئیات بیشتری برای افزودن به بیانیه صادر شده از سوی پایگاه نظامی اندروز ندارد.

این نخستین باری نیست که فردی اقدام به ورود به این پایگاه نظامی فوق حساس می‌کند. در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ نیز یک مرد با عبور از موانع امنیتی موفق به ورود به محوطه پایگاه نظامی اندروز شده بود. تحقیقات در آن زمان خطا‌های انسانی و نیز مشکلات امنیتی موجود در سیستم را دلیل ناکارآمدی در روند ایجاد امنیت در این پایگاه دانسته بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار