حمایت ۱۰۰ نفر از قضات و نیرو‌های قوه قضائیه از نیازمندان کردستانی

مدیر کل کمیته امداد کردستان از حمایت ۱۰۰ نفر از قضات و نیرو‌های قوه قضائیه از کودکان یتیم و نیازمند سطح استان خبر داد.

رضا طوسی در همایش مشترک کمیته امداد و دادستان‌های کل کشور که به صورت ویدیو کنفرانس کشوری برگزارشد، عنوان کرد: برگزاری این برنامه نشان دهنده رویکرد مثبت قوه قضائیه به کمیته امداد و محرومان و بخصوص ایتام می‌باشد.

مدیر کل کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه کمیته امداد به جهت رسیدگی به وضعیت معیشت نیازمندان تاسیس شد، افزود: در جهت اجرایی کردن فعالیت‌های این نهاد سه مقوله حمایت، پیشگیری و توانمندسازی در دستور کار است.

او گفت: در کنار فعالتی‌های کمیته امداد به کمک و همراهی مسئولان و خیران و به خصوص حمایت‌های اجتماعی از ایتام نیازمندیم تا بتوانیم کمک بهتر، به موقع و اثرگذار ارائه دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم اکنون ۹ هزار کودک یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند که یکصد نفر از قضات و همکاران قوه قضائیه حامی این کودکان هستند و به صورت ماهیانه و در مناسبت‌های مختلف به این کودکان کمک می‌کنند.

او افزود: یک کار خوب قوه قضائیه در بخشش جرایم این است که توسط قاضی جریمه بخشی از جرم‌ها ارائه خدمات به نیازمندان تعیین می‌شود.

در ادامه محمد جباری دادستان استان کردستان گفت: هم افزایی و هم اندیشی در بحث حمایت از ایتام و اقشار آسیب پذیر یکی از مسائل مهم جامعه است.

او افزود: حمایت از اقشار آسیب پذیر جزو حقوق اساسی است و در اصل ۲۰ قانون اساسی همه افراد ملت در زمینه بهره برداری از حقوق یکسان هستند و در اصل ۲۱ قانون حمایت از حقوق زن و حمایت از کودکان بی سرپرست یک حق اساسی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: استعداد‌های بسیار درخشانی در بین جامعه نیازمندان وجود دارد و این افراد در آینده عهده دار بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خواهند بود که باید به تکالیف خود در قابل جامعه به خوبی عمل کنند.

جباری در پایان گفت: باید بر اساس یک پیمان عمومی نانوشته مشروع بر اساس تکالیف شرع و قانون برای حمایت از این اقشار هم افزایی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.