همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، یک طرح بیابان زدایی به مساحت ۱۰۰هکتار در فتح آباد و چاه غلامعلیِ زرند به بهره برداری رسید.

این طرح بیابان زدایی به مساحت ۱۰۰هکتار و اعتبار۱۶میلیارد ریال با مشارکت فولاد زرند ایرانیان در فتح آباد و چاه غلامعلی از توابع بخش یزدان آبادِ زرند مورد بهره برداری قرارگرفت.  

به گفته میرزایی رئیس منابع طبیعی شهرستان زرند، طرح بیابان زدایی از سال ۹۳ تاکنون در هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی این منطقه اجراشده است.

همچنین در روستای عشایرنشین چاه غلامعلی از توابع بخش یزدان آباد، جشن فجر انقلاب با اجرای برنامه‌های نمایشی برگزار شد.  

این مراسم با حضور حجت الاسلام قاسمی زاده نماینده، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، حسینی نژاد فرماندار، محمدی رئیس جهاد کشاورزی، ائمه جمعه زرند و یزدان آباد، مسئولان محلی و خانواده‌های ایثارگران و عشایر برگزار شد.

ابراهیمی رئیس جهاد کشاوری بخش یزدان آباد در این آیین، مشکل این عشایر را خشکسالی‌های اخیر و خشکیدگی بعضی چشمه‌ها عنوان کرد.

او افزود: ۳۰۰ هزار هکتار سطح حوضه آبریز منطقه عشایری چاه غلامعلی است که ۲۰۰ هزار هکتار آن مراتع است و این حوضه از جلال آباد شروع می‌شود و تا سیریز ادامه دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: ۸۰ درصد عشایر در منطقه یزدان آباد هستند که ۷۸ خانوار عشایری را تشکیل می‌دهند.

او گفت: مردم این منطقه با ۵۶۰ واحد دامداری سنتی، ۳۶ هزار راس دام سبک، هزار و ۴۰۰ نفر شتر و ۱۶۰ راس دام سنگین به کار دامداری و دامپروری مشغول هستند.

ابراهیمی با اشاره به آبرسانی سیار، خواستار اعتبار بیشتر در این زمینه شد.

برچسب ها: دهه فجر ، افتتاح طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار