بیمه فراگیر ایرانی دولت سیزدهم و رشد بیمه‌شدگان در خراسان رضوی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات بستری به بیمه شدگان تامین اجتماعی در این استان طی سال جاری ۷.۵ درصد رشد دارد.

دکتر علی رضازاده افزود: طی ۹ ماه سالجاری تعداد ۳۵ هزار مورد بستری در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان رضوی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی در مراکز و بیمارستانهای تامین اجتماعی خراسان رضوی طی سالجاری روند رو به رشدی را تجربه می‌کند، ادامه داد: همچنین طی این مدت ۱۹ هزار انواع اعمال جراحی در مراکز درمانی و بیمارستانی متعلق به تامین اجتماعی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهارکرد: در این استان در حوزه درمان مستقیم سه بیمارستان( فارابی و ۱۷ شهریور درمشهد و بیمارستان رازی در تربت حیدریه) دایر است و همچنین ۱۸ مرکز درمانی سرپایی در استان شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در شهرهای دیگر فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در بخش سرپایی و ویزیت بیماران نیز طی مدت گذشته از سالجاری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ویزیت در مراکز درمانی ملکی ثبت شده است که رشد ۱۵ درصدی در مقایسه با پارسال دارد.

دکتر رضا زاده تاکید کرد: خوشبختانه تامین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش در شرایطی که هزینه این خدمات در مراکز بخش خصوصی افزایش یافته، بسیار موفق عمل کرده است.

وی از جمله اقدامات مهم و چشمگیر دولت سیزدهم جذب نیروی متخصص در تامین اجتماعی دانست و افزود: آخرین آزمون استخدامی تامین اجتماعی در سال ۹۹ بود و بعد از سه سال در راستای تقویت نیروی انسانی در بخش درمان و بیمه‌ای امسال هم آزمون استخدامی برگزار شد که در این استان ۱۳۰ نیرو جذب می شود.

دکتر رضازاده بیان کرد: طی ۶ ماه اول سال جاری حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال در بخش درمان غیر مستقیم خراسان رضوی هزینه شده که رقم قابل توجهی است.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.