ارسال کمک‌های بشردوستانه مسکو به زلزله‌زدگان سوریه + فیلم و تصاویر

روسیه بیش از ۲۰ تن کمک‌های بشردوستانه را برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله مهیب سوریه روانه این کشور کرد.

هواپیما‌های نظامی نیروی هوایی روسیه بیش از ۲۰ تُن کمک‌های بشردوستانه را برای زلزله‌زدگان سوریه در مناطق مختلف ارسال کردند.

به گزارش راشاتودی، نخستین هواپیمای روسی حامل این کمک‌های بشردوستانه شامل بیش از ۴.۵ تُن مواد غذایی و پتوی گرم در پایگاه هوایی حمیمیم فرود آمد.

افسران مرکز آشتی روسیه برای سوریه، مسئول تحویل این کمک‌ها به شهروندان نیازمند هستند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز جمعه اطمینان داد که روسیه از طریق کانال‌های مختلف از سوریه حمایت می‌کند و به این کار ادامه خواهد داد.

پسکوف گفت: «جمهوری عربی سوریه یک کشور مستقل است و آن‌ها با توجه به مشکلات ناشی از زلزله ویرانگر، تصمیمات مستقلی درمورد عملکرد مرزی می‌گیرند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا روسیه با مقامات سوریه در زمینه کمک‌های بشردوستانه تعامل داشته؟ و آیا مسکو اصرار دارد که دمشق باید مرز‌های خود را برای دسترسی سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی به مناطق زلزله‌زده باز کند؟ گفت: «در مورد کشورمان، ما می‌دانیم که در حال حاضر در حال ارائه این کمک‌ها هستیم و به کمک به دوستان سوری خود از طریق آژانس‌های مختلف ادامه خواهیم داد.»

پیش از این شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد که شمار جانباختگان زلزله ویرانگر سوریه به ۳ هزار و ۶۳۷ نفر افزایش یافته و شمار مصدومان و زخمی‌ها نیز به ۷ هزار و ۲۲۶ نفر رسیده است.

هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه مسکو به زلزله‌زدگان سوریه

کمک‌های بشردوستانه مسکو به زلزله سوریه

هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه روسیه به زلزله‌زدگان سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار