مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان خبر داد؛

۲۰ ساعت تلاش برای نجات جان یک کوهنورد/ عملیات امدادرسانی ادامه دارد

فلاح از تلاش ۲۰ ساعته نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر برای نجات یک کوهنورد خبر داد و گفت: با اعزام تیم امدادهوایی، عملیات امدادرسانی ادامه دارد.

رضا فلاح  گفت: در پی سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات کوه نشانه در منطقه سربیژن و تماس نیرو‌های مردمی و اورژانس علوم پزشکی شهرستان جیرفت و مرکز استان با جمعیت هلال احمر، بدون فوت وقت، ۲ تیم امدادونجات هلال احمر شهرستان‌های جیرفت و ساردوییه به محل حادثه اعزام شدند.

او  با اشاره به اینکه نیرو‌های امدادی هلال احمر در ساعت ۱۵ روز جمعه مورخ ۲۱ بهمن ماه به منطقه حادثه اعزام شدند، افزود: امدادگران پس از ۶ ساعت پیمایش در ارتفاعات به فرد حادثه دیده دسترسی پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان بیان کرد: این کوهنورد حادثه دیده در قسمت‌های استخوان ماهیچه ران، زانو و قفسه سینه دچار تروما شده است و نیرو‌های هلال احمر مصدوم را با اقدامات امداد و کمک‌های اولیه فیکس و در حالت استیبل قرار دادند.

او  تصریح کرد: به دلیل تاریکی و برودت هوا و یخ زدگی دیواره‌های کوه، امکان انتقال و جابه جایی مصدوم به دامنه کوه مهیا نبود و آن‌ها شب را در محل امنی در کوه پناه بردند.

فلاح  با اشاره به اعزام تیم کوهستان شهرستان کرمان با بالگرد در ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۲ بهمن ماه به محل حادثه گفت: متاسفانه به دلیل وزش باد شدید و نامساعد بودن شرایط منطقه، ۳ تن از اعضای تیم امدادونجات کوهستان از بالگرد در منطقه کوهستانی فرود آمدند.

۲۰ ساعت تلاش برای نجات جان یک کوهنورد

او افزو: تیم امدادونجات کوهستان کرمان صبح امروز پس از فرود از بالگرد با ۲ ساعت پیمایش به فرد حادثه دیده دسترسی پیدا کردند و او را در بسکت برای انتقال به دامنه کوه فیکس کردند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی ادامه دارد، بیان کرد: در صورت امکان شرایط پرواز بالگرد در منطقه کوهستانی، مصدوم با بالگرد به مرکز درمانی انتقال خواهد یافت.

به گفته او دیروز یک تیم کوهنورد به تعداد ۱۵ نفر به منطقه کوه نشانه در ارتفاعات سربیژن صعود کرده بودند که یک نفر از آن‌ها به ارتفاعات سقوط کرده است و حال بقیه کوهنوردان مساعد می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار