بهره برداری از ایستگاه شماره‌ی ۱۵ رشت

همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن، ایستگاه شماره‌ی ۱۵ رشت امروز با حضور استاندار در کمربندی خرمشهر رشت به بهره برداری رسید.

ایستگاه شماره‌ی ۱۵ رشت امروز با حضور استاندار گیلان در کمربندی خرمشهر رشت به بهره برداری رسید.

این ایستگاه با ۳۷۵ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۶۷۱ متر احداث شده و برای ساخت آن ۲۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت در مراسم افتتاح ایستگاه ۱۵ آتش نشانی رشت گفت: این ایستگاه مناطق کوی امام رضا، شهرک مروارید، کوی عرفان، اسماعیل آباد، پردیسان و هلال احمر را پوشش می‌دهد و از این پس خلا ناشی از کمبود ایستگاه در این مناطق مرتفع خواهد شد.

سردار عبدالله پور، فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان هم با بیان اینکه ساخت ایستگاه شماره‌ی ۱۱۵ آتش نشانی رشت، ثمره‌ی انعقاد قرارداد بین شهرداری با بسیج سازندگی استان بوده افزود: مدت قرار داد یکساله بود، اما به همت تلاش‌های جهادی نیرو‌های بسیج سازندگی استان، این ایستگاه در مدت کمتر از ۶ ماه به پایان رسیده و برای افتتاح در یوم الله ۲۲ بهمن آماده شده است.

شهرام مومنی، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز گفت: در این ایستگاه ۲۱ نیروی آتش نشان و پشتیبانی در سه شیفت فعال می‌شوند و ۳ خودروی عملیاتی هم برای پوشش عملیات‌های احتمالی در نظر گرفته شده است.

محمد حسین واثق کارگر نیا، رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در گزارشی میانگین حضور در صحنه‌ی گروه‌های آتش نشان به مناطق حادثه دیده را در رشت ۴ دقیقه و ۲۵ ثانیه اعلام کرد و گفت: میانگین استاندارد جهانی نیز در این بخش، بین ۳ تا ۵ دقیقه است و از این حیث آتش نشانی رشت فاصله ایی با استاندار‌های بین المللی ندارد.

استاندار نیز در این مراسم اتمام پیش از موعد قرارداد ایستگاه آتش نشانی شماره‌ی ۱۱۵ رشت را مصداقی از عملکرد جهادی و در راستای خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد و گفت: این عملکرد قرارگاه سازندگی استان باید الگویی برای مجموعه‌ی پیمانکاران بخش دولتی درآید که طرح‌های در دست اجرا را در کمترین زمان و با تلاش مجدانه به اتمام رسانند.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از عملکرد برخی از پیمانکاران همکار با دستگاه‌های اجرایی استان انتقاد کرد و افزود: بودند پیمانکارانی که در گذشته با اطاله‌ی اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه ایی، صدمات زیادی به روند توسعه‌ی استان زدند و این نقیصه در دوران تصدی استاندار فعلی با قرارگرفتن پیمانکاران خاطی و کم کار در لیست سیاه، برطرف شده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح بیش از ۸ هزار میلیاردتومان طرح عمرانی و عامالمنفعه در سال ۱۴۰۱ به مردم اطمینان داد: روند اتمام و اجرای طرح‌های مهم و زیر بنایی استان در سال آینده نیز ادامه می‌یاید بطوریکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در مناطق مختلف استان به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.