لزوم هدایت روستاییان به سوی اشتغالزایی در روستا

فرماندار زرند از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها خواست، برای تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس، روستاییان را به اشتغالزایی در روستا‌ها دعوت کنند.

همایش دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها با حضور عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، سیدرضا حسینی نژاد فرماندار، فتاحی و ترابی بخشداران مرکزی و یزدان آباد و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در این جلسه با بیان اینکه توسعه در روستا‌ها که کانون اصلی تولید در جامعه هستند، نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد، افزود: این مهم با تلاش و پشتکار دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها انجام می‌شود.

او با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تنش آبی زرند با توجه به مشکلات زیرساختی حوزه آب شهرستان تصریح کرد: مشکل بحران آب در شهرستان زرند جدی است که با قول وزیر نیرو انتقال آب خلیج فارس به شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار زرند با بیان اینکه روستاییان فرصت‌های ایجاد شده برای احیای زیرساخت‌های روستایی را غنیمت شمرده و با مسئولین همکاری لازم را داشته باشند، اظهار داشت: حفاظت و حراست از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی از تاثیرات راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در منطقه به شمار می‌رود و مردم مطمئن باشند تعهدات لازم زیست محیطی و نبود آلایندگی ایجاد تصفیه خانه با توجه به مباحث فنی از پیمانکار مربوطه ساخت با نظارت ویژه اداره حفاظت محیط زیست گرفته می‌شود و جای هیچگونه نگرانی برای اهالی منطقه وجود نخواهد داشت.

او با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال روستایی گفت: توجه به روستاییان و حفظ روستا‌ها  سبب اشتغال بیشتر خواهد شد تا از مهاجرت به شهر‌ها جلوگیری شود.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با ظرفیت‌های روستا‌ها گفت: روستا‌های ما ظرفیت‌های نهفته‌ زیادی دارند که با ارتباط شورا‌های روستا با مدیران شهرستان و استان این ظرفیت‌ها و پیشرفت‌ها شکوفا خواهند شد.

او با بیان اینکه ما از پارسال با دعوت وزیران دولت به شهرستان در پی تسهیل مشکلات تمامی بخش‌ها هستیم، افزود: در روز‌های گذشته با دعوت از وزیر نیرو به زرند مشکلات شهرستان را مطرح کردیم و مصوبات بسیار خوبی برای حل این مشکلات با حضور وزیر انجام شد که در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بزرگی در بخش کشاورزی و آب شرب خواهیم بود.

عباس فتاحی بخشدار مرکزی نیز برگزاری جلسات با شورا‌ها و دهیاران و اطلاع رسانی مناسب به اهالی، تعامل سازنده با اهالی و همکاری با ادارات را ضروری دانست و افزود: پیش شرط توسعه روستایی، مطالبه گری و پیگیری اعضای شورا‌های روستا‌ها و دهیاران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.