فرماندار رامهرمز گفت: فاز دوم طرح هدفمندسازی یارانه آرد و نان آغاز شده است.

شهبازی آزاد فرماندار رامهرمز گفت: رویکرد دولت در طرح هدفمند کردن تخصیص آرد یارانه‌ای، در شبکه‌ی تولید و توزیع نان کشور است؛ لذا برخلاف سال‌های گذشه، قیمت نان برای مردم افزایش نخواهد داشت. در شهرستان رامهرمز ۹۳ نانوایی وجود دارد که تماما مجهز به کارتخوان هوشمند هستند.

او می‌گوید: در فاز نخست علاوه بر اینکه تمام نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان که متصل به سامانه مرکزی وزارت دارایی و صمت هستند، مجهز شدند. همچنین مساعدت نقدی جهت جبران افزایش اجاره و سایر هزینه‌های نانوایان به میزان ۱۵ درصد بهای نان پخته شده، بطور روزانه به حساب نانوایان پرداخت شد.

به گفته او در فاز دوم کمک هزینه‌های نانوایان دوبرابر شده است. یعنی به جای ۱۵درصد، در این مرحله ۳۰درصد یارانه پخت نان درپایان هر روز به حساب نانوایان واریز میشود. علاوه بر آن، نانوایان محدویتی در سهمه آرد ماهانه نخواهند داشت.

فرماندار رامهرمز گفت: بطوریکه هر چه نانوایی‌ها در دوره یک ماهه، مطابق ضوابط پخت، مقررات را رعایت کنند، تا حداکثر ۱۰ درصد در سهمیه آرد ماه بعد افزایش سهمیه خواهند داشت.

شهبازی آزاد گفت: در واقع در هر دوره یک ماهه عملکرد نانوا توسط سامانه مورد ارزیابی قرار میگیرد و نتیجه ارزیابی تاثیر مستقیم در سهمیه ماه آینده واحد صنفی دارد. با این حال عملکرد نانوا در خصوص آرد این ماه تعیین کننده سهمیه آرد ماه آینده میباشد که از پنجم هر ماه تا پنجم ماه بعد بصورت هوشمند و مکانیزه مورد نظارت قرار میگیرد. البته کاهش یا افزایش سهمیه‌ها با اغماض و تسامح شروع میشود و در ماه‌های بعد با شدت و قاطعیت بیشتری اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: فاز دوم این طرح از ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ به منظور سامان دهی و مدیریت هوشمند توزیع آرد و افزایش کیفیت نان اجرایی شد. به زودی اپلیکیشنی منتشر خواهد شد که مردم میتوانند ازطریق این اپلیکیشن پس از خرید نان، نظرات خود را نسبت به کیفیت نان اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.