آلودگی هوای مشهد وارد چهارمین روز پیاپی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز، سوم اسفندماه، برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار قرار گرفت.

مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ثبت عدد مرزی ۹۹ نشانگر هوای سالم است اما شاخص کنونی هوای این کلانشهر (در یک تا ۲ ساعت گذشته) با عدد ۱۰۵ ناسالم بودن هوا را نشان می‌‍دهد.

او با بیان اینکه کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، پایانه امام رضا(ع)، خیام شمالی، امامیه، شهر، سجاد،لشکر و نخریسی در شرایط سالم است افزود: شاخص کیفیت هوا در ۱۸ ایستگاه‌ دیگر دارای سنجش هوای مشهد در شرایط ناسالم برای همه شهروندان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این روزها پدیده وارونگی هوا موجب تخلیه نشدن آلاینده‌ها و ماندگاری آن در سطح تنفسی می شود و در روزهای آلوده، بیماران قلبی - تنفسی، زنان باردار و کودکان برای حفظ سلامت خود باید از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.

اله‌پور بیان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.