شرکت بایدن و زلنسکی در نشست مجازی گروه ۷

رهبران گروه ۷ قرار است امروز در نشست مجازی خود تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کنند.

جنگ اوکراین در حالی امروز به نخستین سالگرد خود رسیده است که کشور‌های غربی همچنان تلاش دارند با ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر به کی یف، از شکست روسیه اطمینان حاصل کنند. گروه ۷ که شامل متحدان نزدیک آمریکا می‌شود از پیشگامان حمایت از اوکراین و اعمال تحریم علیه مسکو محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (جمعه) در نشست مجازی گروه ۷ به میزبانی ژاپن شرکت کند. واشنگتن همزمان با این نشست دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: گروه ۷ اکنون به محور اصلی پاسخ قدرتمند و متحد علیه روسیه تبدیل شده است. چگونگی حمایت از اوکراین و راهکار‌های افزایش فشار‌ها بر روسیه مواردی است که رهبران گروه هفت در نشست مجازی امروز درباره آن گفتگو خواهند کرد.

وی افزود: تحریم‌های جدید علیه روسیه شامل هدف قرار دادن بانک ها، حوزه فناوری و نظامی، و افراد و نهاد‌های روسی است که در جنگ یک سال گذشته این کشور در اوکراین دخیل بوده اند. ما همچنین در نظر داریم بسته کمک مالی جدید که شامل حمایت اقتصادی، امنیتی و تامین انرژی است را از کی یف به عمل آوریم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یکی از میهمانان ویژه این نشست خواهد بود و قرار است برای رهبران گروه ۷ سخنرانی کند. درخواست برای اعطای کمک‌های بیشتر تسلیحاتی و نیز اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه روسیه از جمله محور‌های اصلی سخنرانی رئیس جمهور اوکراین است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز از اعمال دور جدید تحریم‌های گروه ۷ علیه روسیه در سالگرد جنگ اوکراین خبر داد. گروه هفت نخستین تحریم‌های خود علیه مسکو را تنها چند ساعت پس از آغاز جنگ این کشور در سال گذشته میلادی اعمال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار