کشف راه‌های درمانی کارآمد از طریق ادغام تجربیات بیماران با هوش مصنوعی

کارشناسان بیش از ۶۰۰ مطالعه مداخله‌ای در مورد فناوری‌های مراقبت بهداشتی هوش مصنوعی را بررسی کرده‌اند.

مطالعات نشان داده است که تجربیات بیماران از شرایط سلامتی به آرامی در مطالعات هوش مصنوعی مراقبت‌های بهداشتی ادغام می‌شود.

در مقاله جدید منتشر شده در The Lancet Digital Health همراه با یک نظر مرتبط، کارشناسان دانشگاه بیرمنگام و بیمارستان‌های دانشگاه بیرمنگام بیش از ۶۰۰ مطالعه مداخله‌ای در مورد فناوری‌های مراقبت بهداشتی هوش مصنوعی را بررسی کرده‌اند.

دکتر سامانتا کروز ریورا از مرکز پیامد‌های گزارش‌شده توسط بیمار در دانشگاه بیرمنگام گفت: «فرصت‌های هوش مصنوعی برای متحول کردن مراقبت‌های بهداشتی تنها در صورتی زندگی بیماران را بهتر می‌کند که این مدل‌ها در نظر بگیرند که بیماران واقعا چه احساسی دارند و به سلامت پاسخ می‌دهند. مداخلات مراقبتی بررسی ما نشان می‌دهد نتایج گزارش‌شده توسط بیمار، مانند معیار‌های بار علائم و کیفیت زندگی، به طور فزاینده‌ای در مطالعات هوش مصنوعی گنجانده می‌شود که بسیار دلگرم‌کننده است.

او گفت: «آینده می‌تواند شاهد تجزیه و تحلیل فناوری مراقبت‌های بهداشتی هوش مصنوعی و افزایش هشدار در صورت رو به زوال سلامتی یک بیمار باشد، اما چنین آینده‌ای به داشتن مجموعه داده‌های نتیجه گزارش شده توسط بیمار در مقیاس بزرگ بستگی دارد تا هوش مصنوعی بتواند مراقبت‌ها را در یک مورد خاص پشتیبانی یا هدایت کند. ادغام PRO‌ها در هوش مصنوعی می‌تواند از انسانی سازی هوش مصنوعی برای سلامتی پشتیبانی کند و اطمینان حاصل کند که صدای بیمار در فوریت برای دیجیتالی کردن و خودکارسازی مراقبت‌های بهداشتی از بین نمی‌رود».

سلامت مزمن پیشرو است

نتایج گزارش شده توسط بیمار از شرایط سلامت مزمن مانند سلامت روان و آرتریت در مطالعات هوش مصنوعی بیشتر از سایر شرایط مطابق با بررسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحقیق در مورد پیامد‌های گزارش شده توسط بیمار موضوع کلیدی مرکز تحقیقات بیومدیکال بیرمنگام موسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت (NIHR) است. تیم درگیر در این مقاله اعلام کردند که پذیرش PRO برای آزمایش فناوری‌های مراقبت بهداشتی هوش مصنوعی در شرایط مزمن نشان می‌دهد صدای بیماران چقدر برای مدیریت طولانی‌مدت سلامت مهم است.

ملانی کالورت، پروفسور روش شناسی نتایج در دانشگاه بیرمنگام، گفت: مدیریت شرایط سلامت درازمدت بار سنگینی را بر دوش بیماران و خانواده‌های آن‌ها، بلکه بر NHS و سیستم مراقبت اجتماعی وارد می‌کند. سیستم‌های هوش مصنو‌عی می‌توانند به حمایت از بیماران و سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند. برای کمک به تصمیم گیری، بهبود گردش کار و منجر به مراقبت کارآمدتر با نتایج بهتر. به طور دلگرم کننده، ما شاهد تحقیقات بیشتری در مورد راه حل‌های فناوری هوش مصنوعی برای شرایط مزمن هستیم که نتایج گزارش شده توسط بیمار را در بر می‌گیرد.

واضح است که داشتن فناوری که می‌تواند نتایج بیمار را تجزیه و تحلیل و پیش بینی کند و به اولویت بندی مراقبت‌ها کمک کند، بخشی از آینده مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود. اگر ما این کار را انجام ندهیم، شکاف بین جمعیت‌های دارای مزیت و محروم بدتر خواهد شد.

منبع:مدیکال اکسپرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار