۳ هزار میلیارد تومان، آورده بخش خصوصی در طرح‌های شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرح‌های سال آینده این کلان‌شهر خبر داد.

ابوالفضل قربانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان مشارکت بخش خصوصی رقم خوبی است، اما نباید خود را به این رقم محدود کنیم گفت: در بودجه سال آینده رقم مربوط به عوارض و تراکم ساختمانی به ۲۵ درصد کل بودجه تقلیل یافته، در حالی که این رقم زمانی ۸۰ درصد بوده است.


او با تاکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های بزرگ شهر همچون قطار شهری افزود: در مدیریت شهری همه مصمم هستند که دهه فجر سال ۱۴۰۳ خط دوم قطار شهری افتتاح شود و بی‌شک با همتی که در بین مدیریت شهرداری و مجموعه شورای شهر وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد.


رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، چالش بزرگ مدیریت شهری در روز‌ها و سال آینده را ترافیک دانست و گفت: زیرساخت‌های موجود شهر اصفهان پاسخگوی تعداد زیاد خودرو‌ها نیست، شیوه‌های مدیریت ترافیک را تغییر و مدیریت سفر و توسعه حمل‌ونقل عمومی را مد نظر قرار داد.


قربانی، بازتعریف و مهندسی مجدد معابر، حذف جداکننده‌های فیزیکی در معابر و جایگزینی خط‌کشی همچنین حضور پررنگ‌تر نیرو‌های آموزش دیده پلیس راهور را از مواردی برشمرد که باید برای کاهش ترافیک در دستور کار قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.