تجهیز ۲۴۵ واحد اقامتی در خراسان جنوبی برای مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از تجهیز ۲۴۵ واحد اقامتی در خراسان جنوبی برای مسافران نوروزی خبر داد.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در اولین جلسه کمیته اسکان ستاد سفر گفت: شهرداری‌های استان نیز برای اسکان در ۳۱ شهر زیرساخت‌های اقامتی را در پارک‌ها و فضا‌های مناسب شهری و مسیر‌های تردد آماده می‌کنند.

او افزود: ۸۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۰ هتل، ۱۴ مهمانپذیر، ۲ مجموعه آب‌درمانی، ۲ کمپ اقامتی و ۱۳۷ مدرسه در این استان تجهیز شده است و آماده ارائه خدمات اسکان به گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

شاهوردی ادامه داد: مجموعه اوقاف استان هم با دارا بودن ۱۱۸ بقعه، طرح آرامش بهاری را در اماکن زیارتی اجرا می‌کند و امکان اسکان مسافران را در تعدادی از این اماکن فراهم خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان، کمیته‌های اسکان ویژه نوروز باید متناسب با این ایام برنامه‌ریزی کنند تا اسکان مسافران و گردشگران متناسب با ماه رمضان صورت گیرد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه پیک سفر‌های نوروزی از ۱۵ اسفند پیش‌بینی می‌شود باید تمهیداتی اندیشید تا خدمات ارائه شده منجر به ماندگاری مسافر و گردشگر در استان باشد.

شاهوردی گفت: هر سال تعداد زیادی از زائران مرقد مطهر امام رضا (ع) از استان‌های جنوبی و مرکزی برای عزیمت به مشهد مقدس از استان خراسان جنوبی عبور می‌کنند که باید در خصوص ایجاد شرایط مناسب اسکان و مباحث فرهنگی اقدامات مناسبی برای ماندگاری و اقامت آنان انجام شود.

او تصریح کرد: اماکن زیارتی مانند زائرسرا‌ها و امامزاده‌ها از اماکن مهم اسکان ما در این ایام مرتبط با ماه مبارک رمضان هستند و حتما باید با نظارت و بازرسی‌های منظم نسبت به خدمات‌دهی بهتر به مسافران نوروزی نگاه ویژه داشته باشند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی افزود: اداره آموزش پرورش در زمینه اسکان و خدمات‌دهی اماکن علاوه بر اسکان به کارکنان آموزش پرورش و مسافران، می‌تواند در خصوص منشور عفاف و حجاب با نصب بنر در مدارس فرهنگ‌سازی کند تا بتوانیم بهترین خدمات و اسکان را به مسافران و گردشگران متناسب با ماه مبارک رمضان ارائه دهیم.

او با تاکید بر لزوم توجه به امنیت سفر گفت: برخی محور‌های مواصلاتی استان پرخطر هستند که باید با همراهی و همکاری پلیس راه و سایر کمیته‌ها ستاد اجرایی خدمات سفر محل‌هایی برای استراحت موقت خانواده‌ها و رانندگان مهیا شود تا شاهد کاهش میزان تصادفات جاده‌ای باشیم.

مدیران و روسای کمیته‌های اسکان استان هم در این جلسه از عملکرد و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان گزارش دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار