فقط سه واحد از ساختمان پلاک ۱۵۳ خیابان بهار پوشش بیمه‌ای داشته‌اند

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: فقط سه واحد از ساختمان پلاک ۱۵۳ خیابان بهار که چند روز پیش آتش گرفته بود، پوشش بیمه‌ای داشته اند.

آقای مشعلچی گفت: فقط سه واحد از ساختمان پلاک ۱۵۳ خیابان بهار پوشش بیمه‌ای داشته اند که خسارتی ندیدند. کانون خسارت مربوط به طبقات ۳ گانه منفی بوده است.

او می گوید: سازمان‌هایی که در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی می‌کنند نباید با فرافکنی، دیگران را شریک جرم نمایند. در تمام دنیا صنعت بیمه ارتباط موثر و تنگاتنگی با سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دارد، در کشور ما نیز در طول سالیان مختلف این ارتباط وجود داشته و دارد.

مشعلچی گفت: بیمه مرکزی در طول سالیان گذشته جلسات متعددی با سازمان آتش نشانی تهران برگزار نموده و راهکار‌های همکاری فی مابین را بررسی نموده است، لیکن به دلایل طرح خواسته‌های مغایر با اصول بیمه گری و فراقانونی، امکان توسعه این روابط میسر نشده است.

به گفته قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، متاسفانه صنعت بیمه در حال حاضر بابت دریافت اطلاعات و گزارشات مربوط به علل حوادث آتش سوزی و خطرات تبعی به سازمان‌های آتش‌نشانی هزینه پرداخت می‌نماید. در صنعت بیمه علاوه بر اصل حسن نیت بیمه‌ای دیدگاه اولیه در صدور بیمه نامه بر این فرض استوار است که سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها از جمله سازمان آتش نشانی وظایف قانونی خود را به نحو دقیق در قالب جامعه بیمه گذاران انجام داده و مسائل و مشکلاتی نظیر اجبار مالکین به رعایت ضوابط قانونی در ساخت و ساز‌ها را کنترل می‌نمایند.

او گفت: به هر حال صنعت بیمه با ارزیابی ریسک و ارائه نرخ‌های کارشناسی و رعایت اصول بیمه گری (حتی با وجود ریسک‌های بزرگ) پوشش‌های بیمه‌ای متناسب را به بیمه گذاران ارائه می‌دهد. انتظار داریم سایر سازمان‌ها نیز وظایف قانونی خود را در قبال جامعه و بیمه گذاران به نحو مطلوب انجام داده و از انجام مصاحبه‌های اختلافی بر علیه سایر سازمان‌ها خودداری نمایند.

در خصوص ایمن بودن ساختمان پلاک ۱۵۳ خیابان بهار،  شهردار تهران گفته است : انبارهای این ساختمان پلمب شده بود که مالک بدون مجوز فک پلمب کرده است. این ساختمان برای سال ۱۳۵۳ بوده و ۷ طبقه روی زمین و ۳ طبقه زیر زمین داشته که به عنوان انبار استفاده می‌شده که در این راستا به مالک تذکرات قانونی داده شده بود.

او افزود: این ساختمان همچنین رای ماده ۱۰۰ داشته و انبارهای آن پلمب شده بود اما مالک فک پلمب کرده و شهرداری مجددا به دستگاه قضا شکایت کرده است اما در کل این ساختمان ناایمن نبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار