معاون وزیر راه:

بودجه ۱۴۰۲ زمینه بهبود سکونتگاه‌های غیررسمی را فراهم کرده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ توجه خوبی به ارتقای سکونتگاه‌های غیررسمی دارد و موجب بهبود وضعیت این محلات خواهد شد.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  در حاشیه بازدید از محلات حاشیه شهر سبزوار گفت: اکنون در مرحله تصویب لایحه بودجه سال آینده قرار داریم که در آن تصمیمات خوبی برای ارتقای سکونتگاه‌های غیررسمی در محدوده شهر‌ها گرفته شده است.

او افزود: یکی از این موارد بهره مندی سکونتگاه‌های غیررسمی از اعتبارات ماده ۳۹ ارزش افزوده است که از این طریق برخی طرح‌های اجرایی در این محلات از محل یاد شده تامین مالی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به نقش موثر شهرداری‌ها در ارتقای وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی ادامه داد: شهرداری‌ها باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از طرح بازآفرینی شهری و نوسازی استفاده کنند.

آیینی بیان کرد: برای نوسازی بافت فرسوده، باید شهرداری‌ها از ١٠٠ درصد امکان تخفیف در صدور پروانه و نیز ارائه تسهیلات مالی در طرح نهضت ملی مسکن بهره برده و زمینه ارتقای این بخش را فراهم نمایند.

او تصریح کرد: سبزوار یکی از شهر‌های موفق کشور در حوزه بازآفرینی شهری است که این دستاورد‌ها مرهون تلاش مسوولان شهرستان و ستاد بازآفرینی آن است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.