آمادگی ورزشکاران خراسان رضوی برای مسابقات کشتی باچوخه کشور

رقابت‌های کشتی با چوخه ایران همه ساله با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم مناطق مختلف خراسان رضوی برگزار می‌شود.

احمد شکفته رئیس کمیته کشتی با چوخه گفت: در سال‌های گذشته این مسابقات در روز ۱۴ فرودین برگزار می‌شد و کمتر شاهد تعطیلی آن بودیم. این مسابقات تنها در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

او افزود: همزمان شدن این مسابقات امسال با ماه مبارک رمضان موجب شد تا مسئولان کشتی با چوخه زمان برگزاری پرطرفدارترین بازی بومی ومحلی ایران را به اردیبهشت ماه موکول کنند.

کمیته کشتی با چوخه ادامه داد: با توجه به همزمانی مسابقات کشتی با چوخه در ماه مبارک رمضان، قرار است تا این رویداد، ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ و در یکی از روز‌های دوم یا سوم این ماه برگزار شود.

شکفته با اشاره به اینکه پنج رویداد بین‌المللی در دستور کار این کمیته قرار دارد بیان کرد: رقابت‌های کشتی با چوخه به ترتیب در گود‌های رهنورد قوچان، شیروان و کلات نادری طبق تقویم در اردیبهشت برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: با توجه به فراگیری این ورزش قرار است تا کشتی‌گیرانی از پنج کشور ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، گرجستان و ترکیه را به این رویداد دعوت کنیم. حضور ورزشکاران خارجی نیازمند منابع مالی خاص است که اگر حامی مالی با توجه به پخش زنده این رویداد از این رویداد استقبال کنند، آن را بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار