از هشدار‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت تا دستگیری اعضای باند سارقان در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۳ سارق سابقه دار و اعتراف آنان به ۱۳ فقره سرقت خودرو در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرودر سطح شهر شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های صحنه‌های سرقت و انجام اقدامات فنی و پلیسی، کارآگاهان موفق شدند ۳ نفر از اعضای باند سارقان را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

دستبند بر دست متهم

سرهنگ حبیبی گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۱۳ فقره سرقت خودرو در سطح شهر شیراز اعتراف و در این خصوص ۵ دستگاه خودرو، ۴ دستگاه خودرو اوراقی و تعدادی لوازم درون خودرو مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه سارقان پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، افزود: شهروندان خودرو خود را به وسایل هشدار دهنده مجهز و از پارک کردن خودرو در مکان‌های پرت و خلوت خود داری کنند.

۴ کشته و مصدوم بر اثر واژگونی ساینا در محور دشت‌ارژن-شیراز

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: در پی واژگونی سواری ساینا در محور دشت‌ارژن-شیراز، یک نفر فوت و ۳ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی دشت‌ارژن-شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او بیان کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک سواری ساینا حامل ۴ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه یکی از سرنشینان در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و همچنین رعایت نکردن نکات ایمنی از جانب متولی راه اعلام کردند.

سرهنگ دهقانی گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

کشف شیشه در شهرستان زرقان

فرمانده انتظامی زرقان از کشف یک کیلو و ۷۷۰ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی زرقان بیان کرد: ماموران انتظامی زرقان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مواد مخدر در منزلی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک کیلو و ۷۷۰ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی زرقان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیر در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ممسنی با هدف افزایش احساس امنیت فردی و اجتماعی و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر سنتی و صنعتی و از همه مهمتر پیشگیری از تبلیغ و ترویج بلای خانمانسوز اعتیاد، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را یه مدت ۴۸ ساعت و با همکاری عملیاتی مأموران کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی اجرا کردند.

او افزود: با اجرای این طرح و در چند عملیات پلیسی در مجموع ۵ نفر خرده فروش دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی ممسنی تصریح کرد: در این طرح ۲۶۰ عدد قرص روان گردان و حدود ۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ نیکبخت با قدردانی از مشارکت مردم در اجرای موفق این طرح، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان در جهت برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت و قاچاق کالا و ارز با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او گفت: کشف ۱۱ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۵ نفرخرده فروش، ۹ راس احشام قاچاق، ۳ نفر سارق اماکن و کشف ۱۴ فقره سرقت از اماکن، ۱۲ هزار و ۵۴۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع و توقیف ۵ دستگاه اتوبوس مربوطه، کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق، کشف ۳ قبضه سلاح غیرمجاز، دستگیری ۲ نفر اراذل و اوباش، توقیف ۴۲ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، کشف ۲ کیلوگرم اکلیل و سرنج و دستگیری ۱۵ نفر متهم از دستاورد‌های این طرح بوده است.

یوسفی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، بیان کرد: هدف پلیس از اجری طرح ارتقای امنیت اجتماعی، افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است.

کشف وانت مزدا سرقتی و دستگیری سارقان خودرو در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف وانت مزدا سرقتی و دستگیری سارقان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: ماموران یگان امداد پاسارگاد حین گشت‌زنی به یک خودرو وانت مزدا با ۲ سرنشبن مشکوک و دستور ایست دادند.

سرهنگ توکلی بیان کرد: ماموران بلافاصله خودرو را با قدامات فنی و تخصصی توقیف که با استعلام از سامانه انتظامی مشخص شد سابقه سرقت از استان اصفهان دارد.

رئیس پلیس پاسارگاد با بیان اینکه راننده و سرنشین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی در نگهداری خودرو و استفاده از تجهیزات بازدارنده نظیر قفل فرمان، دزدگیر و ... پلیس را در امنیت عمومی جامعه یاری کنند.

هشدار‌های پلیس فارس برای پیشگیری از سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان فارس هشدار‌های پلیسی پیشگیری از سرقت را برای شهروندان ارائه داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: همه ساله بر اساس سنت‌های قدیمی در اسفند ماه شهروندان اقدام به خانه تکانی و انجام خرید نوروزی می‌کنند که لازم است، علاوه بر رعایت موارد و شیوه نامه‌های بهداشتی به نکات امنیتی نیز در رابطه با مراقبت و حفاظت از خود و خانواده در ایام پایانی سال توجه داشته باشند تا روز‌های خوب و شادی را پیش رو داشته باشیم.

او ادامه داد: لازم به یاد آوری است، افرادی که جهت نظافت منزل فروش اسباب و اثاثیه مستعمل و یا انجام کار‌های تعمیراتی به منزل می‌آوریم حتما با شناخت قبلی و مورد اطمینان باشند و از ورود اشخاص دوره گرد و ناشناس به داخل منزل ممانعت و در صورت بکارگیری نظافت چی و تعمیر کار در منزل حتما یکی از اعضای خانواده حضور داشته باشند، همچنین از بیان مطالب غیر ضروری مانند تعداد اعضای خانواده، شغل، ساعت‌های ورود و خروج در منزل، و قراردادن پول و طلا جات یا اشیای قیمتی در دید و دسترس خودداری شود.

هشدار

این مقام انتظامی پیرامون خرید در روز‌های پایانی سال، گفت: چنانچه جهت خرید قصد خروج از منزل را دارید سعی کنید یکی از اعضای خانواده در خانه حضور داشته باشد و اگر لزوما باید همه با هم از منزل خارج شوید ضمن اطمینان از قفل کردن در‌های ورودی و پشت بام یکی از چراغ‌ها را روشن و از طرح همسایه بانی استفاده و منزل خود را به همسایه قابل اطمینان خود بسپارید.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در صورتی که هنگام خرید، فرزند خردسال همراه دارید از پوشاندن زیور آلات به کودکان خودداری و حتما نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره تلفن همراه پدر را روی تکه کاغذی نوشته و در جیب لباس او قرار دهید، همچنین به کودکانمان بیاموزیم هرگز به کسانی که نمی‌شناسند اطمینان نکرده و از افراد ناشناس هدیه، به ویژه خوراکی دریافت نکنند و همراه آنان نروند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار