پیشگیری از اعتیاد در مارگون با ارائه آموزش‌های فرهنگی و بازدارنده

فرماندار مارگون ارائه آموزش‌های فرهنگی و بازدارنده و همچنین شناسایی مناطق آلوده و آسیب پذیر را راهکاری مناسب برای پیگیری از اعتیاد عنوان کرد.

مختار اندرخور گفت: با توجه به تاثیر آموزش در پشگیری از اعتیاد باید با تهیه و تدوین برنامه‌های آموزشی لازم نسبت به آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم از جمله مدارس و خانواده‌ها سیاست گذاری‌های لازم صورت گیرد.

او افزود: مناطق آلوده و آسیب پذیر از اعتیاد و همچنین در معرض خطر در مناطق روستائی و شهری شهرستان شناسایی و آموزش‌های لازم با اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب و بازدارنده ارائه شود.

اندرخور می‌گوید: برای جلوگیری از گسترش اعتیاد، ارائه آموزش به اقشار مختلف جامعه نسبت به مضرات و عواقب ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد که نقش مهمی در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد ضروری است.

فرماندار مارگون به تشکیل کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به نقش و اهمیتی که کمیته‌های آموزشی و فرهنگی در بحث پیشگیری از اعتیاد دارند، این کمیته‌ها برنامه‌های خود را در این زمینه به دبیر خانه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارسال کنند.

گفتنی است؛ تهیه بانک اطلاعاتی از معتادان، شناسایی مکان‌های کشت خشخاش، سر و سامان دادن به معتادان متجاهر توسط مراکز بهداشتی، درمانی و بهزیستی، نظارت متولیان بر عملکرد کلینیک ترک اعتیاد، بر پایی ایست و بازرسی در محور‌های فرعی برای کنترل ماشین‌های شوتی و خطرآفرین و حمل کننده مواد مخدر، بازرسی از ماشین‌های دارای پلاک غیر بومی و نظارت مستمر نیروی انتظامی بر افراد معتاد به مواد مخدر تصویب شد.

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.