هدایت فکری و معنوی خانواده‌های انتظامی از وظایف ماست

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: شأن ما اولا هدایت فکری و معنوی و بصیرتی کارکنان و خانواده‌های انتظامی و ثانیا صیانت آن‌ها از آسیب‌های اعتقادی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در جلسه معرفتی بصیرتی رؤسا و مدیران عقیدتی سیاسی انتظامی سراسر کشور گفت: شأن ما اولآ هدایت فکری و معنوی و بصیرتی کارکنان و خانواده‌های انتظامی و ثانیا صیانت آن‌ها از آسیب‌های اعتقادی و اجتماعی است تا بتوانند مانند یک مجاهد و رزمنده خستگی ناپذیر به مردم عزیز خدمتگزاری نمایند که خدمت به این مردم بصیر و هوشیار برای همه ما یک توفیق و افتخار است.
نماینده، ولی فقیه در فراجا گفت: همه ما مکلف به این هستیم که از فرصت استثنایی ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و خودمان را از لحاظ معنوی بسازیم. آن نیروئی که می‌خواهد به تعبیر مقام معظم رهبری از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی حراست و پاسداری نماید باید اول خودش را اصلاح نماید تا بتواند در دیگران اثرگذار باشد. حتی از این روز‌های آخر ماه شعبان هم باید بهره برد و خود را بیشتر به خدا نزدیک کرد.
ادیانی افزود: نقل است که در این روز‌های آخر ماه شعبان اباصلت هروی به محضر آقا امام رضا علیه السلام شرفیاب شد و امام به ایشان فرمود: اى اباصلت ماه شعبان بیشترش گذشت و این جمعه آخر آن است، پس آنچه از اعمال خیر که در این ماه در انجام آن کوتاهى کرده‏اى در این چند روزى که باقى مانده تدارک کن، و بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است و ترک آنچه براى تو فائده‏اى ندارد، و دعا و استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن، و از گناهان و نافرمانی­هایت به‏سوى خدا بازگرد و توبه نما، تا ماه خدا به تو رو کرده باشد در حالى که تو با خدایت اخلاص ورزیده باشى، و امانتى بر گردن خود باقى مگذار مگر آنکه آن را ادا کنى، و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنى نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنى؛ و هیچ گناهى را که مرتکب بوده‏اى وامگذار مگر آنکه آن را رها کرده و از آن دورى گزینى، و از خداوند پروا داشته باش، و در امور نهان و آشکارت بر او توکّل و اعتماد کن، و هر کس بر خدا توکّل کند همانا خداوند او را کافى است، زیرا خداوند کار خود را به انجام می­رساند، و براى هر چیز اندازه‏اى قرار داده است، و در باقی‏مانده این ماه زیاد این ذکر را بگو: «اللّهم إن لم تکن قد غفرت لنا فی ما مضى من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه». (یعنى: پروردگارا! اگر تاکنون در این ماه ما را نبخشیده‏اى، پس از تو می­خواهیم که در باقیمانده این ماه ما را ببخشى و بیامرزى). زیرا خداوند تبارک و تعالى در ماه  شعبان مردم بسیارى را به جهت احترام ماه مبارک رمضان از آتش آزاد مى‏کند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی در پایان گفت: سید اعمال در ماه مبارک شعبان استغفار است و ابزار و سلاح ما برهی تقرب به خداوند انس با قرآن و دعا و نماز و استغفار است. همه این اعمال و مراقبت‌ها برای این است که انسان با آمادگی و تزکیه نفس وارد ماه مبارک رمضان بشود و از فیوضات بی شمار این ماه بهره ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار