رشد ۹ برابری صدور اسناد حدنگار اراضی کشاورزی در سال جاری

رئیس سازمان ثبت: ۴ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۰۱ هکتار از اراضی کشاورزی کشور در سال جاری حدنگاری و سنددار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ برابر رشد داشته است.

حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثب اسناد و املاک کشور گفت: این میزان اراضی کشاورزی سنددار شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۲۰۲ هزار و ۷۲۲ قطعه می‌باشد و تا کنون در مجموع ۳۶/۵ درصد از کل اراضی کشاورزی کشور معادل ۶ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۷ هکتار حدنگاری و سنددار شده است.

وی که در جلسه وبیناری با مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها جهت ارزیابی آخرین وضعیت حدنگاری سخن می‌گفت، با بیان اینکه ۹۹/۷ درصد از اراضی ملی و دولتی نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ تثبیت شده است افزود: از این میزان برای ۹۹ درصد این اراضی نیز سند حدنگاری صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تقدیر از تلاش بی نظیر مدیران و کارکنان این سازمان در سال جاری و اقدام جهادی در اجرای مأموریت‌ها و تکالیف قانونی فراتر از برنامه‌های تعیین شده اظهار داشت: اجرای حدنگاری تنها بخشی از وظایف سنگین و حاکمیتی این سازمان و ادارات ثبت در سراسر کشور است که در سال جاری بیشتر مورد توجه قرار گرفت و سازمان ثبت در تمامی شاخص‌ها و فعالیت‌های خود رشد چشمگیری داشته است.

معرفی کارشناسان برتر، صدور اسناد برای اراضی فاقد سند، تجلیل از پیشکسوتان، پیگیری امور رفاهی کارکنان، آسیب شناسی فعالیت‌ها بازدید‌های میدانی از شهرستان‌ها و نقاطی که کمتر در سفر‌ها و بازدید‌های استانی مورد توجه بوده، از مواردی بود که از سوی رئیس سازمان ثبت در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

برچسب ها: کشاورزی ، زمین زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار