دستگاه‌های خدمات‌رسان مشهد در آماده باش ارائه خدمت به زائران

فرماندار مشهد گفت: تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی جهت ارائه بهترین خدمات به زائرین حرم مطهر رضوی مستقر شدند.

محسن داوری فرماندار مشهد در خصوص برنامه‌های شهر مشهد برای استقبال از زائرین نوروزی، گفت: مهمترین حوزه قابل توجه در بحث استقبال از زائران بحث اقامت و اسکان است که تاکنون ۶۰۰ هزار شب خواب پیش‌بینی شده است.

او افزود: این اسکان شبانه شامل بر دو بخش رسمی یعنی هتل‌ها و مهمانسرا‌ها و بخش اسکان اضطراری است که توسط شهرداری و در کمپ غدیر و سالن‌های بحران سطح شهر بخوبی تجهیز و ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان مشهد با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی صحیح به زائرین ادامه داد: در راستای ارائه بهتر خدمات ۱۸ پایگاه راهنمای زائر توسط شهرداری مشهد در اطراف حرم مستقر شدند و ۳۰ تیم راهنمایان زائر افتخاری که توسط معاونت زیارت شهرداری آموزش دیده و ساماندهی شده اند به صورت سیار در مسیر‌های منتهی به حرم زائرین را راهنمایی و هدایت می‌کنند.

داوری بیان کرد: در سایر حوزه‌ها نیز برنامه ریزی‌های لازم انجام شده، به عنوان مثال برای دسترسی زائرین به اقلام ضروری با ۶۰۰ واحد صنفی قراردادی منعقد کردیم که ۲۰ قلم کالای ضروری با قیمت مصوب ارائه کنند.

او در ادامه با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار در ایام نوروز تصریح کرد: در اطراف حرم ۴ پایگاه نظارتی و ۶ پایگاه نظارتی سیار که متشکل از ۷۰۰ ناظر است بر صنوف، اقامتگاه‌ها و دستگاه‌های خدماتی نظارت می‌کنند که حقی از زائرین تضییع نشود.

فرماندار مشهد در خصوص سایر اقدامات برای استقبال از بهار در مشهد، تاکید کرد: در حوزه تاکسیرانی اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت و یکی از اقدامات مهم حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری این است که زائرین می‌توانند بلیط برگشت را تهیه کنند یا در صف انتظار قرار گیرند.

داوری از ایجاد ۱۶ هزار پارکینگ در ایام نوروز اظهار کرد: اقدامات ویژه‌ای نیز در حوزه بهداشت و درمان انجام شد که داروخانه‌ها و درمانگاه‌هایی اطراف حرم مشخص شدند که در نرم‌افزار نشان نیز جای‌گذاری شده است. ضمن اینکه تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی جهت ارائه بهترین خدمات آماده‌باش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.