بولتون: دادگاه کیفری بین المللی «مشروعیت» ندارد

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت که واشنگتن نباید با دادگاه کیفری بین المللی درباره حکم علیه رئیس جمهور روسیه همکاری کند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، دادگاه کیفری بین‌المللی را غیرقانونی توصیف کرد و از کشورش خواست در موضوع حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه با آن همکاری نکند.

طبق گزارش نیوزویک، بولتون گفت: من سال هاست که معتقدم دادگاه کیفری بین المللی اساساً نامشروع است و به همین دلیل است که آمریکا نباید با آن همکاری کند.

بولتون با اشاره به اینکه دیوان کیفری بین‌المللی فاقد چارچوب قانونی است، آن را نهادی «بسیار خطرناک» توصیف کرد و افزود که حکم بازداشت صادر شده از سوی دیوان کیفری بین‌المللی می‌تواند مانع از مذاکرات برای حل دیپلماتیک درگیری در اوکراین شود.

روز جمعه منابع بین‌المللی گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی در اقدامی یکجانبه و تحت تاثیر کشورهای غربی، برای رئیس‌ جمهور روسیه به اتهام آنچه ارتکاب جرائم جنگی خوانده شده، قرار بازداشت صادر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۲۰:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
بولتن از ترس حکم مشابه برای غربیها علی الخصوص آمریکاییها این حرفها را .گفته و الا از صدور این حکم استقبال میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
خب این دفعه بولتون بی همه چیز جنایتکار درست گفته این دادگاه اگر مشروعیت داشت تونی بار و جرج بوش جنایتکار که نیم میلیون نفر را به بهانه‌ی واهی در عراق کشتند و اتفاقاتی که تا حالا افتاده و همین بولتون جنایتکار جنگ طلب رو احضار میکرد یا ترامپ بی شخصیت جنایتکار را که فرمانده نظامی مهمان در کشور دیگری را ترور کرد و با افتخار از صدور فرمان ترور سخن گفت جنایتکار جنگی معرفی و اورا احضار میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
جان بلتون می‌ترسد چاقو دسته اش را ببرد ؟ جهانیان فهمیدن اگر میلیونها انسان بیگناه توسط آمریکا و انگلیس نابود شوند هیچ نهاد حقوقی حتی آن را محکوم هم نمی‌کند تعقیب کیفری که جای خود دارد
آخرین اخبار