۴۰ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت قم سرمایه گذاری شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال در زمینه توسعه و ایجاد ۱۵۳ واحد صنعتی در استان سرمایه گذاری شد که فرصت اشتغال برای سه‌هزار و ۹۸۱ نفر را فراهم کرد.

اکبر ابدالی گفت: به طور کلی در سال ۱۴۰۱ فعالیت‌های صنعتی استان مسیر رو به رشدی را طی کرد و صنعتگران قمی توانستند با افزایش سطح تولید و صادرات محصولات، تراز تجاری استان را مثبت کنند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در سال گذشته علاوه بر اجرای طرح‌های ایجادی و توسعه در بخش صنعت استان، برای ارتقای سطح کیفی فعالیت این بخش مهم اقتصادی استان نیز تلاش کردیم و در سال ۱۴۰۲ آن را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.

او ادامه داد: از جمله اولویت‌های مهم مورد توجه برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان قم، گسترش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش است و در این رابطه بسته‌های حمایتی مطلوبی برای حضور علاقه‌مندان درنظر گرفته شده‌است.

ابدالی گفت: تلاش می‌کنیم در استان قم علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، میزبان واحد‌های صنعتی پیشرو در فناوری، پاک، کم‌آب‌بر و سازگار با محیط زیست استان باشیم و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های یاد شده را تسهیل کنیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روند افزایش سطح تولید و اشتغالزایی در واحد‌های صنعتی قم در سال ۱۴۰۲ با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد و در این خصوص از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهترین شکل استفاده خواهیم کرد.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

برچسب ها: صنعت و معدن ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار