مستند تحسین شده فیلمساز ایلامی از تلویزیون پخش می‌شود

مستند تحسین شده «آواز جغد کوچک» به نویسندگی و کارگردانی «مهدی نورمحمدی» چهارشنبه ۲ فروردین ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

«آواز جغد کوچک» یک مستند بلند زیست محیطی است که در ۶۰ دقیقه بدون کلام داستان زندگی جغد‌ها و حیات وحش ایلام را روایت می‌کند.

این مستند به بررسی زندگی پرندگان در جنگل‌های زاگرس و تاثیر مخرب مداخلات انسانی و تخریب محیط زیست آن‌ها پرداخته است.

مستند بلند «آواز جغد کوچک» ساخته «مهدی نورمحمدی» فیلمساز و عکاس ایلامی تاکنون موفق به دریافت ۹ تندیس و جوایز متعدد از جشنواره‌های سینما حقیقت، جشن مستقل خانه سینما، جشنواره تولیدات مراکز و جشنواره شبکه مستند شده است.

مهدی نور محمدی خالق مستند‌های «در پناه بلوط» و «آواز جغد کوچک» که تاکنون دریافت ده‌ها جایزه معتبر ملی و بین المللی از جمله سیمرغ بلورین فیلم فجر، تندیس‌های مختلف جشنواره سینما حقیقت، جشنواره‌های حیات وحش ژاپن، نامور بلژیک، مینی گوت فرانسه، شوالیه طلایی روسیه، ماتسالو استونی، گرن پارادیزو ایتالیا و… را در کارنامه خود دارد، او با مستند «آواز جغد کوچک» توانست در بخش مستند بلند جشنواره طبیعت و پرندگان فرانسه‏ هم تندیس و جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را دریافت کند.

این مستند زیست محیطی از تولیدات صدا و سیما مرکز ایلام است و مهدی نورمحمدی و صدیقه خدایی آن را تهیه کرده اند.

شبکه مستند در ایام نوروز ساعت ۲۰ گلچینی از بهترین مستند‌های حیات وحش ایرانی را برای پخش آماده کرده و در روز‌های پیش رو هم به ترتیب مستند‌های «زندگی در خور موسی»، «عملیات پلنگ»، «عروس بوکان»، «اش، خرس قهوه‌ای»، «چین دامن البرز»، «زندگی در شب»، «سفر به آمادای»، «پرواز پلیکان‌های سفید» و «تن‌ها چند متر» روانه آنتن خواهند شد. تکرار این مستند‌ها هم روز بعد ساعت ۸ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار