انسداد جاده گناباد -کریمو به دلیل بارش برف

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده گناباد - کریمو و بالعکس به دلیل بارش برف و لغزندگی سطح جاده، تا اطلاع بعدی مسدود است.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده گناباد - کریمو و بالعکس و مسیر روستایی زیبد - زیرجان در حوزه گناباد به دلیل بارش برف و لغزندگی سطح جاده، تا اطلاع بعدی مسدود است.

او افزود: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی از صبح امروز پنجشنبه بارش برف در جاده گناباد -فردوس (گردنه کلات) و جاده بجستان - فردوس موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بارش باران مقطعی نیز در شهرستان‌های تایباد، باخرز، درگز، سرخس، بجستان، نیشابور، کاشمر، مشهد، صالح آباد، تربت حیدریه، فریمان، بردسکن، خواف، رشتخوار، جغتای و سبزوار نیز تردد جاده‌ای در این مناطق را تحت تاثیر قرارداده است.

شهامت بیان کرد: بارش باران در جاده‌های مشهد- کلات و بزرگراه مشهد- چناران نیز موجب لغزندگی سطح این مسیر‌ها شده است.

او تصریح کرد: مه گرفتگی در جاده درگز - قوچان محدوده گردنه تیوان نیز دید افقی رانندگان در این مسیر را کاهش داده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی پیرامون وقوع بارش‌های رگباری، بارش تگرگ منجر به آبگرفتگی و سیلاب و رواناب در مناطق مستعد این استان در روز‌های جاری هشدار نارنجی صادر کرد.

بر طبق فعالیت سامانه بارشی جدید که از سه شنبه به صورت متناوب در استان آغاز شده، فردا جمعه و شنبه پیش رو بیشترین فعالیت بارشی را در خراسان رضوی خواهد داشت.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

طبق برآورد‌های صورت گرفته در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی عزیمت می‌کنند که سفر حدود ۹۰ درصد از طریق ناوگان اتوبوس بین شهری و یا خودرو‌های شخصی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار