شوش زیبا چشم به راه مسافران نوروزی؛ بیش از ۲۱ هزار نفر از این شهرستان دیدن کردند

دیروز و امروز بیش از ۲۱ هزار نفر از یادمان‌های شهرستان شوش و حرم دانیال نبی دیدن کردند.

محمود عیدانی فرماندار  شوش با بیان اینکه، این شهرستان قدمت ۷ هزار  و ۵۰۰ ساله دارد، گفت: ۱۵ لایه شهری در شوش وجود دارد که نشان از حضور  حکومت‌های مختلف در ادوار تاریخ دارد.

او با اشاره به اینکه سه رودخانه دز، شاوور و کرخه در شوش قرار دارد، افزود: یکی از جاذبه های گردشگری همین روخانه‌ها هستند که در ایام نوروز و تعطیلات ازدحام و حضور مسافر چند برابر می‌شود.

فرماندار شوش ادامه داد: حرم دانیال نبی از دیگر مکان ها‌ی مذهبی و گردشگری است که در ایام مختلف سال و در تعطیلات نوروز پذیرای مسافران است.

آقای عیدانی موزه شوش، میراث جهانی شوش، معبد چغازنبیل و معبد هفت تپه  را از دیگر مکان‌های گردشگری عنوان کرد که هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

شوش زیبا چشم به راه مسافران نوروزی؛ بیش از ۲۱ هزار نفر از این شهرستان دیدن کردند

او ادامه داد: یادمان شهدای فتح المبین و یادمان فکه از دیگر مکان‌هایی است که هر ساله مسافران زیادی را جذب می‌کند.

فرماندار شوش می‌گوید:  شهرستان شوش  از نظر خدمات هتلی در مضیقه  است و سرمایه گذار نداریم  که یکی از برنامه‌های امسال  به نتیجه رساندن این موضوع و جذب سرمایه گذار  است.

آقای عیدانی گفت: آموزش و پرورش ۳۰ مدرسه و بیش از ۲۰۰ کلاس را برای اسکان  مسافران  نوروزی  مهیا کرده  که امروز بیش از ۵۱۴ نفر در قالب ۱۱۷ خانوار در ۱۱۴ کلاس و ۱۷ مدرسه اسکان داده شدند.

او ادامه داد: از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ نفر  در قالب  هزار و ۱۶۰ خانوار در مدارس شوش اسکان یافتند.

فرماندار شوش گفت:  امروز هزار و ۶۱۶ از محل کاخ آپادانا و موزه شوش  و ۵۳۲  نفر از  موزه هفت تپه دیدن کردند.

شوش زیبا چشم به راه مسافران نوروزی؛ بیش از ۲۱ هزار نفر از این شهرستان دیدن کردند

محمود عیدانی با بیان اینکه  پارسال بیش از ۲۵۰ هزار گردشگر و کاروان‌های راهیان نور از یادمان فتح المبین  بازدید کردند، ادامه داد: دیروز و امروز  نیز ۱۱ هزار و ۷۴۰ نفر  از این مکان دیدن کردند.

او با اشاره به اینکه امروز ۹۵ نفر نیز از یادمان فکه  بازدید کردند، گفت: دیروز و امروز نیز حرم دانیال نبی میزبان ۱۰ هزار مسافر بوده است.

فرماندار شوش با عنوان اینکه ۲۰۰ مسافر نوروزی در  مصلی قدیم اسکان داده شدند، افزود: شهرداری نیز در ابتدای ورودی شهر ۱۵ چادر را برای اسکان مسافران نوروی مهیا کرده  است.

آقای عیدانی می‌گوید:  نیرو‌های هلال احمر، اورژانس و کادر پزشکی، نیرو‌های انتظامی و ... نیز در آماده باش کامل و ارائه خدمات به مسافران بوده و همچنین بازرسان سازمان صمت نیز در حال نظارت بر بازار و کالا‌های اساسی هستند.

به گفته او، سوخت نیز برای مسافران  نوروزی تامین شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

 فرماندار شوش گفت: در حال پیگیری افزایش زیرساخت‌های اسکان و اماکن گردشگری هستیم  و  ۸ منطقه تاریخی شناسایی شده و بصورت کتابچه تالیف شده تا در سال آینده برای شناساندن  شوش به مردم  استفاده شود  و شوش به جایگاه واقعی خود برسد.

محمد عیدانی گفت: در بارندگی اخیر ۲ سالن ورزشی در اختیار مسافران قرار داده شده تا دچار رنج و عذاب نشوند.

نمایشگاه صنایع دستی نیز در کنار موزه هفت تپه برای ارائه صنایع دستی برپا شده است.

موزه شوش، هفت تپه و چغازنبیل از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر برای بازدید مسافران باز هستند.

شهرستان شوش  از شمال به اندیمشک، از شرق به دزفول،  از جنوب کرخه و اهواز  و از غرب به استان ایلام  و شهرستان دهلران ختم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.