نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:

اقتصاد رکن است و باید در سال جدید مورد توجه قرار بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی اسامی سال‌ها را باتوجه به مقوله اقتصادی نامگذاری می‌کنند، گفت : اقتصاد رکن است و باید در سال جدید مورد توجه قرار بگیرد و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع این شهر یکی از اهداف غرب را ناامید کردن مردم و نسل جوان عنوان کرد و گفت : برجسته سازی نقاط ضعف از اهداف آنان است که مسئولان کشور در جهت اصلاح این ضعف‌ها گام بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه بنیه هوشیاری و علمی مردم مهم و از نقاط بارز کشور است، اضافه کرد: ۲۲ بهمن سال گذشته با همه مشکلات و ناراحتی‌ها مردم حضور پرشوری در راهپیمایی این روز داشتند و خارجی‌ها در جهت تغییر این مسیر هستند.

وی یادآور شد: با وجود تمام مشکلات، نقاط قوت زیادی داریم، فناوری هسته‌ای، پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی، هوا فضا، دفاعی، موشکی، پالایشگاه‌ها و روابط سیاسی از مسائلی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان، گفت: باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و اگر افرادی روزه‌خواری کردند باید تذکر دهیم.

وی افزود: ماه رمضان را باید حفظ و نگه داریم و در این ماه باید مانند عید نوروز به جنب و جوش بیفتیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ماه رمضان تقوای انسان را تقویت می‌کند، گفت: نتیجه ماه مبارک رمضان تقواست که انسان را بیشتر به خدا نزدیک می‌کند.

آیت الله علما مهمترین راز همه عبادات را طهارت جان و روح دانست و افزود: تا آخر عمر باید نماز بخوانیم، یاد خدا باشیم و تا آنجایی که می‌شود روزه بگیریم و برای رضای خدا قدم برداریم.

وی با اعلام اینکه یکی از مواردی که باعث افزایش معنویت انسان می‌شود، روزه ماه مبارک رمضان است. اظهار داشت: روزه رمضان نقش اساسی در پرورش روح انسان دارد لذا باید در بزرگی این ماه مبارک تفکر کرد.

آیت الله علما عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام بعد از عیدفطر با پنج روز روزه گرفتن، رمضان را بدرقه می‌کرد.

وی گفت: فقط اسم رمضان از بین ۱۲ ماه در قرآن آمده و در روایتی قرآن در ماه رمضان نازل شده است. این ماه از یک عظمت و بزرگی خاصی برخوردار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار