ادامه نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی تا ۱۵ فروردین

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: نظارت مستقیم بر مراکز توزیع، عمومی، گردشگری، بین راهی، اقامتی و پایانه‌ها تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

مهدی میرجهانیان مدیرگروه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح نوروزی نظارت بهداشتی از بیستم اسفند گفت: مراکز توزیع، اماکن عمومی، گردشگری، بین راهی، اقامتی و پایانه‌ها که با مسافران و مردم ارتباط بیشتری دارند، مورد بازرسی قرار می‌گیرند.


او افزود: در موارد خاص مانند آماده‌سازی آجیل و شیرینی‌های خشک، همچنین اماکن گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی نظارت‌ها از اواخر دی آغاز شده است.

مدیرگروه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: از اول تا بیست‌وسوم اسفند ۱۲ هزار و ۳۷۰ بازدید از اماکن عمومی، ۴۰ هزار و ۸۷۵ بازدید از تهیه مواد غذایی، ۲۶۷۱ بازدید از اماکن بین راهی، ۵۸۵ نمونه‌برداری مواد غذایی، ۲۵ هزار و ۴۰۵ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و ۷۱۲ مورد معرفی به مراجع قضایی داشته‌ایم.


میرجهانیان ادامه داد: از بیست‌وچهارم اسفند تا بیست‌وهفتم اسفند، ۲۵۱۴ بازدید از اماکن عمومی، ۸۱۵۵ بازدید از تهیه مواد غذایی، ۵۳۲ بازدید از اماکن بین راهی، ۱۳۷ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۵۱۴۱ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و ۱۵۷ مورد معرفی به مراجع قضایی انجام شده است.


او با اشاره به اینکه معرفی به مراجع قضایی از اخطار و جریمه نقدی تا پلمب، مهلت دادن و معرفی به تعزیرات را به دنبال دارد گفت: تعداد پلمب‌ها ۲۰۰ مورد تا بیست‌وسوم اسفند و ۵۷ مورد از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم اسفند ۱۴۰۱ و بیشتر آن‌ها ۲۴ تا ۴۸ ساعته بوده است.


مدیرگروه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: در بازه اول تا بیست‌وسوم اسفند، ۵۳ هزار و ۳۲۹ کیلوگرم و از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم اسفند ۱۰ هزار و ۶۸۹ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.