اقامت بیش از ۸۸ هزار مسافر در اماکن گردشگری فردوس

از ۲۱ اسفند پارسال تا ۴ فروردین امسال ۸۸ هزار و ۷۰۴ نفر در اماکن اقامتی گردشگری، کمپ‌های موقت اسکان و مراکز وابسته به آموزش و پرورش شهرستان فردوس اقامت کرده اند.

شبنم‌زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس گفت: از ۲۱ اسفند پارسال تا ۴ فروردین امسال ۱۶ هزار و ۱۴۰ نفر در اماکن گردشگری و ۶۲ هزار و ۵۴۰ نفر در کمپ‌های موقت این شهرستان مستقر شده اند.

او افزود: ۶ هزار و ۵۶۲ نفر هم در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و ۲ هزار و ۷۳۰ نفر در مهمانسرای ادارات، هیأت‌های مذهبی و سایر اماکن اسکان یافته اند.

شبنم‌زاده بیان کرد: همچنین ۱۴۷ هزار نفر از هفت جاذبه شاخص تاریخی، طبیعی، مذهبی و دست‌ساز این شهرستان شامل آبگرم معدنی، شهر تاریخی تون، امامزادگان فردوس، دهکده گردشگری کویری پلوند، موزه مردم شناسی و قنات بلده که اثر ثبت جهانی است بازدید کرده اند و بیشترین بازدید مسافران مربوط به شهر تاریخی تون بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس ادامه داد: تاکنون ۳۴ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری شهرستان فردوس انجام و به ۲۰ واحد اقامتی و پذیرایی تذکر داده شده است.

او عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و برگزاری جلسات هدفمند با موضوع معرفی ظرفیت‌های شهرستان و توسعه گردشگری، تمامی امکانات و خدمات برای استقبال از مسافران با همکاری اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر فراهم شده و خدمات‌رسانی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

شبنم‌زاده اظهار کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ساعت فعالیت موزه مردم شناسی فردوس در ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ تا ۱۷:۳۰ در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار