سرانه مصرف لبنیات ۳۰ درصد کمتر از متوسط دنیاست

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کارخانه های لبنی گفت: سرانه کنونی مصرف لبنیات در کشورما ۵۰‌ تا ۶۰ کیلوست که با متوسط دنیا ۳۰ درصد اختلاف دارد.

آقای علی احسان ظفری گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید خانوار، مصرف لبنیات در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته است‌.

به گفته او، صنایع لبنی با مشکل انباشت محصول و عدم جذب و فروش در بازار روبرو هستند که این امر بیانگر کاهش مصرب لبنیات در کشور است.

ظفری متوسط سرانه مصرف لبنیات در دنیا را ۱۸۰ کیلو اعلام کرد و گفت: هم اکنون سرانه مصرف لبنیات در کشور ۵۰ تا ۶۰ کیلوست که دولت باید حمایت های لازم در راستای ارتقای سرانه مصرف را انجام دهد چراکه به طور متوسط سرانه مصرف ۳۰ درصد کمتر از متوسط جهانی است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کارخانه های لبنی ادامه داد: همه ساله در ایام پایانی سال و نوروز، واحدهای لبنی با مملو شدن محصول در انبار روبرو هستند که ممنوعیت ۵۰ تا ۶۰ درصد صادرات محصولات لبنی به عراق هم‌ مزید بر علت شد تا کارخانه ها با انباشت محصول و مشکلات فروش روبرو شوند.

او گفت: با توجه به آنکه افزایش سرانه مصرف محصولات لبنی منجر به رونق بازار لبنیات و بازگشت کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل به مدار تولید می شود؛ بنابراین دولت با پرداخت یارانه در راستای ارتقای قدرت خرید می‌تواند سرانه مصرف را افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
مردم لبنیات پاستوریزه نمی خورند، وگرنه لبنیاتی های سنتی سرشون شلوغه
Germany
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
چون گرانه و اینکه شرکت‌های لبنی کم فروشی شدید دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
کاهش مصرف لبنیات پوکی استخوان را در بلند مدت به همراه دارد ودولت در سالهای آینده باید صدها برابر یارانه ی لبنیات را که امروز پرداخت نمی کند صرف تربیت متخصص ارتوپد وفیزیوتراپ وتهیه ی ملزومات ارتوپدی کند۰
Netherlands
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
مردم باید روزی نیم کیلو ماست پروبیوتیک بخورن
اینجوری حتی سرطان هم حرفشون نمیشه
آخرین اخبار