رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

اصلاح بخشی از امور کشور در قالب خصوصی‌سازی ممکن است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: این باور باید در گروه‌های مختلف از جمله دولت ایجاد شود که اصلاح بخشی از امور کشور در قالب خصوصی‌سازی ممکن است و باید به این سمت حرکت کرد.

نصرالله پژمانفر در گفتگو با ایسنا با اشاره به بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم کاسته شدن از تصدی‌گری افراطی دولت در اقتصاد، اظهار کرد: تصدی‌گری دولت در هر امری هزینه‌های کشور را بالا می‌برد و به دلیل اینکه دولت خودش هم مجری می‌شود و هم ناظر، کیفیت اقداماتی که انجام می‌شود، بسیار پایین می‌آید.

وی افزود: نتیجه تصدی‌گری افراطی دولت و اقدامات بی‌کیفیت در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این است که هم هزینه بالایی برای اداره امور و انجام کار می‌پردازیم و هم کیفیت بسیار پایین و نارضایتی گسترده مردم را شاهد هستیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه باید به اصل اساسی خصوصی‌سازی در بخش‌های مختلف توجه شود، بیان کرد: باید به سمت خصوصی‌سازی قدم برداشت تا دولت به وظیفه اصلی خود یعنی نظارت برگردد. در این زمینه قوانین زیادی وجود دارد و عمل به این قوانین، به نفع همه و حتی دولت‌هایی است که خواهان نقش‌آفرینی موثر در تاریخ کشور اند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: در قانون لزوم واگذاری عرصه‌های مختلف به بخش خصوصی به طور کاملا روشن مطرح شده است و دولت ملزم است در این مسیر حرکت کند. در مجلس هم تلاش شده از ابزار‌های نظارتی پیرامون این موضوع استفاده شود.

پژمانفر ادامه داد: البته به دلیل اینکه برخی دستگاه‌های نظارتی خودشان وابسته به دولت هستند، طبیعتا شاید نقش موثری ایفا نکنند. به هر حال این باور باید در گروه‌های مختلف از جمله دولت ایجاد شود که اصلاح بخشی از امور کشور در قالب خصوصی‌سازی ممکن است و باید به این سمت حرکت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار