در بحبوحه بحران در سرزمین‌های اشغالی

نتانیاهو به آمریکا سفر می‌کند؟

رسانه‌ها به گمانه زنی درباره سفر بنیامین نتانیاهو به آمریکا در ماه‌های آینده پرداختند.

درحالی که برخی رسانه‌های آمریکایی از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا خبر داده اند رویترز سفر وی را فعلا منتفی عنوان کرده است.

سفیر واشنگتن در سرزمین‌های اشغالی در حالیکه تل آویو در آتش خشم اسرائیلی‌ها قرار دارد، اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های آینده میزبان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از توماس نایدز سفیر آمریکا در اسرائیل گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در ماه‌های آینده میزبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن باشد.

نایدز، در مصاحبه‌ای جداگانه با تایمز اسرائیل، گفت که هیچ تاریخی برای این سفر مشخص نشده است.

وی افزود: مطمئنم به زودی بایدن و نتانیاهو شخصا با یکدیگر دیدار خواهند کرد. بدون تردید، به محض اینکه برنامه‌های آن‌ها هماهنگ شود، او به کاخ سفید خواهد رفت.

سفیر آمریکا به شبکه آی۲۴ نیز گفت که نتانیاهو برای اواسط آوریل به واشنگتن دعوت می‌شود. معمولا نخست وزیران رژیم صهیونیستی در آغاز کار، برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید دعوت می‌شوند، اما ادامه شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و همچنین تظاهرات علیه نتانیاهو موجب شده است کاخ سفید دعوت از نخست وزیر فعلی رزیم صهیونیستی را به تاخیر بیندازد.

کاخ سفید هنوز در خصوص این مطلب اظهارنظری نکرده است، اما سخنگوی کاخ سفید گفت: ما از تعلیق قانون اصلاحات قضایی در اسرائیل استقبال می‌کنیم و از تل آویو می‌خواهیم برای دستیابی به یک سازش و توافق در این زمینه تلاش کند. تغییرات اساسی در یک سیستم دموکراتیک باید بر اساس توافق جامع انجام شود.

با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از منبع مطلع خبر داد که رئیس جمهور آمریکا هیچ دعوتی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن انجام نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار