یک پلنگ از منطقه مسکونی به طبیعت باغملک هدایت شد

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست با اقدامات حفاظتی، یک قلاده پلنگ را از محل مسکونی در روستایی از باغملک به منطقه امن طبیعی هدایت کردند.

سید عادل مولامعاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  می‌گوید: در پی مشاهده یک قلاده پلنگ در روستای طلاور بخش صیدون شهرستان باغملک، کارشناسان بخش محیط زیست طبیعی این اداره کل به محل اعزام شدند.

او افزود: کارشناسان با انجام اقدامات حفاظتی و پایش مستمر در منطقه و محدوده روستا خروج حیوان از مناطق مسکونی را تسهیل کردند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  گفت: به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به پلنگ و حیوانات اهلی با ایجاد گشت شبانه و توجیه جوامع محلی و راهنمایی‌های پیشگیرانه و پروژکتورکشی در طول شب، گشت شبانه روزی ماموران شهرستان باغملک ادامه دارد. وی افزود: تلاش مجموعه محیط زیست در اولویت دورکردن حیوان بدون آسیب و زنده گیری و هدایت آن به منطقه طبیعی است.

پیش از این، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از ارائه آموزش‌های لازم به اهالی روستا‌ها برای آسیب نرساندن به حیواناتی که از جنگل به روستا‌ها می‌روند، خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.