از دستگیری عامل ایجاد ترس و وحشت در فضای مجازی تا کشف بیش از ۴۰۰ کیلو مواد مخدر در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل ایجاد ترس و وحشت در فضای مجازی

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری عامل ایجاد ترس و وحشت در فضای مجازی توسط مأموران پلیس امنیت عمومی خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در پی انتشار تصاویر فردی در فضای مجازی که با سلاح اقدام به ایجاد ترس، وحشت و تهدید شهروندان کرده بود، موضوع شناسایی و دستگیری او به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی آغاز و مشخص شد که این متهم دارای پرونده‌های متعدد کلاهبرداری است که با اقدامات متقلبانه ضمن گرفتن وثیقه طلا به تعدادی از شهروندان وام پرداخت و در ادامه به جهت نوسان بازار طلا وارز با فروش وثیقه‌های شکات از عودت آن‌ها خودداری و سپس متواری شده است.

دستبند بر دست متهم

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این متهم پس از آن در فضای مجازی اقدام به ایجاد ترس، وحشت و تهدید شکات می‌کرده است، گفت: با انجام یکسری اقدامات پلیسی واطلاعاتی مخفیگاه متهم در یک باغ شهری مورد شناسایی قرار گرفته و مأموران انتظامی طی یک عملیات غافلگیرانه او را در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر کردند.

سردار ملک زاده با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات تکمیلی از متهم ادامه دارد، تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت عمومی برابر با قانون برخورد می‌شود.

دستگیری اعضای باند سارقان مغازه در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۳ سارق سابقه دار مغازه و کشف ۳۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: با توجه به وقوع چند فقره سرقت مغازه و باغ شهری در حوزه غرب شیراز، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی پایگاه غرب قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات به عمل آمده در این خصوص ۳ نفر از اعضای باند سارقان شناسایی و طی ۲ عملیات دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به ۳۰ فقره سرقت مغازه و باغ‌های شهری اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا به منظور برخورد با وارد کنندگان و حاملان کالای قاچاق توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی طی ۲۴ ساعت گذشته در این راستا ۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را توقیف و در بازرسی از آن‌ها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ذرت، گردو، بادام و لوازم خانگی کشف کردند.

توکلی با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد در این خصوص ۴ متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۳۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۳۹ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک با همکاری مأموران انتظامی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: در جهت تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ و اخبار رسیده از سوی مأموران انتظامی استان چهارمحال و بختیاری مبنی بر انتقال موادمخدر توسط یک دستگاه اتوبوس درمحور مواصلاتی شیراز به اصفهان، توقیف خودرو حامل موادمخدر در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی، نسبت به کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی اقدام و در این خصوص یک اتوبوس را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۹ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ مسعودی گفت: در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

کشف خودرو سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف خودرو پژو ۴۰۵ مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه در هنگام گشت زنی به خودروی پارک شده در یکی از خیابان‌های سطح شهر مشکوک شدند.

او گفت: با بررسی دقیق و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد، خودرو مسروقه و دارای سابقه سرقت است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، افزود: شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز و آن را حتی برای لحظه‌ای کوتاه به حالت روشن و بدون سرنشین رها نکنند.

کشف ۱۰۱ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید از کشف ۱۰۱ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید از بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ و در پی تعامل اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان مبنی بر اینکه ۳ دستگاه خودرو پراید در پوشش مسافر نوروزی در حال انتقال مواد مخدر هستند، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان خرمبید قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه مأموران ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر، ۳ دستگاه خودرو پراید را متوقف و در بازرسی از آن‌ها در مجموع ۱۰۱ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

کشف بیش از ۲۸۹ کیلو تریاک در فسا

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۸۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در شهرستان فسا خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا ضمن برقراری تور ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه مزدا دو کابین مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

مواد مخدر

او با بیان اینکه راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست مأموران اقدام به فرار کرد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را برخود تنگ می‌دید، با رها کردن خودرو و استفاده از تاریکی هوا متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو، ۲۸۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.