از دستگیری جاعل حرفه‌ای مدارک در شیراز تا کشف مواد مخدر در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۷۱ تریاک در نی ریز شد

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۷۱ کیلوگرم تریاک در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی قطرویه شهرستان نی ریز با همکاری ماموران یگان تکاوری در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو وانت آریسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۱۷۱ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرزماهرانه‌ای در داخل سقف اتاق عقب خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۳ متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شدند، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری جاعل حرفه‌ای مدارک در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری جاعل حرفه‌ای و کشف مدارک جعلی در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: در پی ارسال اخبار به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم به صورت غیر مجاز و حرفه‌ای با مدارک جعلی اقدام به صدور جواب آزمایشات جعلی مواد مخدر جهت صدور گواهینامه پایه یک در سطح حوزه شهرستان ارسنجان و شهرستان‌های همجوار می‌کند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

دستبند بر دست متهم

او ادامه داد: با تحقیقات به عمل آمده و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهم شناسایی و او طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ حبیبی گفت: در بازرسی از محل دستگیری جاعل تعدادی اسناد جعلی کشف و متهم نیز پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: شهروندان هرگز به افراد جاعل اعتماد نکرده و برای رفع مشکلات از راه قانونی اقدام کنند.

زمین گیر شدن قاچاقچی احشام

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۸۵ رأس گوسفند قاچاق توسط ماموران انتظامی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: مأموران ایست و بازرسی قلاتویه این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه تحرک قاچاقچیان احشام در بیابان‌های اطراف ایست و بازرسی به قصد خروج آن به سمت استان‌های دیگر شده و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ماموران انتظامی در این راستا موفق شدند تعداد ۱۸۵ رأس گوسفند قاچاق از قاچاقچیان کشف و یک متهم را دستگیر کنند، گفت: ارزش احشام بنا به اعلام نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در کوه چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

سرهنگ پرویز ارجمند جانشین فرمانده انتظامی کوه چنار اظهار کرد: در جهت تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ و اخبار واصله از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان مبنی بر انتقال مواد مخدر توسط یک دستگاه خودرو لندکروز درمحور مواصلاتی این شهرستان، توقیف خودرو حامل موادمخدر در دستور کارماموران انتظامی قرار گرفت.

مواد مخدر

او با بیان اینکه ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی، نسبت به کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی اقدام و در این خصوص خودرو مورد نظر را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ ارجمند گفت: در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

کاهش ۳۹ درصدی وقوع سرقت‌ها در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کاهش ۳۹ درصدی سرقت‌ها توسط ماموران این فرماندهی در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: با انجام برنامه ریزی‌های هدفمند و اجرای طرح‌های مثبت در سطح شهر کازرون و انجام پبش بینی‌های لازم در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، شاهد کاهش ۳۹ درصدی وقوع، افزایش ۴۱ درصدی کشف و افزایش ۵۰ درصدی دستگیری سارقان در مجموع سرقت‌ها نسبت به نوروز ۱۴۰۱ بوده ایم.

او با اشاره دستگیری مجرمان، گفت: مجموع این آمار مهر تأییدی است بر بهبود عملکرد مثبت پلیس شهرستان کازرون که در سایه برنامه ریزی‌های هدفمند فرماندهان دلسوز و زحمات بی دریغ مأموران انتظامی و همچنین همراهی و همکاری شهروندان با پلیس حاصل شده است.

سرهنگ زراعتیان همکاری و مشارکت مردم را در پیشگیری از جرائم به ویژه سرقت مهم دانست و گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهم است و تعامل با شهروندان در برقراری امنیت یک امر اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات مبنی بر اعمال مجرمانه افراد مخل نظم و امنیت در جامعه را بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف خودرو مسروقه در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف یک دستگاه پژو ۴۰۵ سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: ماموران انتظامی آباده در جهت اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ که در کنار خیابان پارک بود، مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از استعلام پلاک خودرو از مرکز پیام، متوجه شدند که سواری پژو ۴۰۵ سابقه سرقت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق یا سارقان با جدیت ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت خودرو، اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، قفل فرمان و پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند و در صورت وقوع سرقت خودرو، سریعاً با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار